Öltråden

Mer
9 år 6 månader sedan #698482 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Öltråden
Jag har provat brygga öl själv. Såndär Cooper ölsats. Det var inget vidare.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 6 månader sedan #698487 av koi
Svar från koi i ämnet Öltråden
Jag dricker alkoholfri öl till maten eller när jag går ut med kollegor.
Mer
9 år 6 månader sedan #698489 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Öltråden
Bara jag o nisse som toppar listan

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 6 månader sedan #698493 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Öltråden
Jag gillar inte, att det inte stod om man dricker två ggr i veckan. Men än så länge är det ingen beroende.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 6 månader sedan #698535 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öltråden

Admin1 skrev: Har någon försökt brygga öl själv?

Var ju anställd på Prippen i Göteborg som Pannknekt, vilket inte längre finns som yrke. Det heter numera Processoperatör och de står vid ett manöverbord och styr alla processer, öppnar ventiler mm. Jag fick springa mellan källaren, vinden och Brygghuset, för att kunna göra jobbet. Jag stod för det mesta vid panna 3, vilket var den största pannan och vi gick treskift på jobbet. För vanligt öl var brygget på 400 hektoliter, för starköl som var svårare att få försockrat var mängden vört 350 hektoliter. Detta späddes sedan ut i Jäskällare och lagerkällare för att hålla rätt alkoholhalt.

Jag har haft flera yrken inom bryggerinäringen och ge mig utrustningen, malten och ett bryggprotokoll, så brygger jag ett starköl! :D

Sedan det där med ölsatser, tja, labbet på Prippens sade om det, Det är inte öl, det är en alkoholdryck men ingen öl!
Förövrigt var jag på Labbet på Prippens innan jag blev anställd, sena kvällar efter Puben, inbjuden av labbpersonal att kasta Dart och dricka öl! :vissel :dans

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 6 månader sedan #698537 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Öltråden
Varför är du tyngd av sorg, min själ, och full av oro? Sätt ditt hopp till Gud! Jag skall åter få tacka honom, min räddare och min Gud.