Öltråden

Mer
9 år 6 månader sedan #699120 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Öltråden
Mer
9 år 2 veckor sedan #736666 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Öltråden
Precis köpt hem två burkar prips blå. Men jag är inte riktigt nöjd med smaken. Finns det någon annan 2,8% öl som är bra? Vill inte ha besk.

Anchored in Christ ✟

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 2 veckor sedan #736669 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Öltråden
pripps blå är inte bra, Falcon kan jag rekommendera, 3.5 är bra tror även 2.8 är bra?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 2 veckor sedan #736670 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Öltråden
Jag vill ha hjälp med att hitta en gammal tråd jag startade upp för ett par år sedan och den var ganska populär med bilder i första hand, finns den kvar någonstans? Det var en tråd om öl!

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 2 veckor sedan #736695 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öltråden

zoidar skrev: Precis köpt hem två burkar prips blå. Men jag är inte riktigt nöjd med smaken. Finns det någon annan 2,8% öl som är bra? Vill inte ha besk.

Två öl kan jag rekommendera, det ena är Burgenfels 2,8% på ICA, det är dessutom ett helmalts öl och är det billigaste i sortimentet på ICA, åtminstone här i Göteborg. Det är bryggt enligt Tyska lagar angående öl och det är ett helmalts öl och innehåller till skillnad från Pripps öl inga tillsatser av något slag. Pripps öl är numera bara ett varumärke och ägs av Carlsberg och enda bryggeriet i Sverige är Falcons i Falkenberg. Pripps öl innehåller till skillnad från Burgenfels och då det enda svenska bryggeri som gör Norrland Guld som också är bryggt enligt de Tyska lagarna om öl, tillsatser i form av Svavelsyra, Glucanas, Homotoxyl (De sista två Enzymer för att "Skynda" på brygget) Det finns även i Pripps bla råfrukt i form av ris eller majs, samt socker, en himla massa socker. Detta för att det blir billigare än att använda enbart malt.

Kontentan är Burgenfels 2,8% från Harboe Bryggeri i Danmark det bästa alternativet om du vill ha ett billigt och välbryggt helmalts öl till lägsta pris samt att du känner på smaken att det är ett genuint öl. Vill du gynna svensk ölkultur köp Norrland Guld men det är i butiken klart dyrare än Burgenfels.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 veckor sedan #736698 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Öltråden
Vad tycker du om Bellman, Nissegossen? Är Carlsberg såg jag nu på burken.

Ja, jag dricker nu.