Vi schizoaffektiva kan inte skriva testamente, eller?

Mer
8 år 2 månader sedan #811271 av Geta
Jag tänker inte skriva något testamente. När jag dör får det gå sin gilla gång.
Mer
8 år 2 månader sedan #811297 av Nissegossen
När jag var sambo, var det viktigt för oss som bodde tillsammans att skriva ett inbördes testamente, där våra släktingar inte kunde ta hälften av dödsboet. Rekommenderar verkligen för sambo att skriva ett inbördes testamente, då ni får sitta i orubbat bo. Annars har den överlevande inget att sätta emot, mot släktingar som inte ser vad som sker med den överlevandes egendom utan vill kanske ha den biten.

Väldigt korkat att ni tror att ni dör samtidigt att inte respektive familjer inte vill ha det ni har.

Gör slut på tjafset och skriv ett testamente. Vi skrev det med hjälp utav en jurist och hans fru och han var vittnen. Därifrån har jag också fått till mig att skriva följebrev ang begravning.

Det var ju en känd författare som dog och hans sambo fick inte ärva honom utan att hans bror och pappa skulle själva ha de pengarna hans författarskap inbringade.

Vi vet ingen av oss utom trådstartaren Gelehallonet, vad som finns som hon vill bevara till någon annan än allmänna arvsfonden. Hon kanske har en större förmögenhet och den tycker jag att hon skall genom ett giltigt testamente skall få testamentera till den hon vill.

Jag vill bara det bästa.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #811302 av Geta
Nu är inte jag sambo. Har inget emot att min kvarlåtenskap går till mina anhöriga.
Är inte osams med dem. Är bara orolig att det blir en massa besvär, då jag har en
mängd pinaler.
Mer
8 år 2 månader sedan #811329 av Nissegossen
Nä, jag vet. Skrev det inte för din skull då jag vet att du är ensamstående, men de som har ett förhållande med barn och man är det väldigt viktigt att skriva inbördes testamente. I alla fall som jag och mitt ex uppmärksammade det, då det talades om det i pressen.

Nu är det så att mitt testamente gäller fortfarande då jag inte skrivit något nytt. Så fort jag har ev skrivit ett nytt, gäller det från den dagen jag sätter min namnteckning på ett nytt testamente, men jag ser inte att det brådskar. :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #811330 av Nissegossen
Ang prylar? Vadå, här är fullt av användbara saker, det är prylar i tre rum och kök alla fulla med grejer, men om det vore så kan det gå till myrorna eller någon annan sekondhand rörelse mot att de gör flyttstädningen. :tänk Då är det prisvärt för Admin och andra! Rengöringsmedel står i både kök och badrum. Kylen och frysen, ja de blir inte heller utan god mat på jobbet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #811331 av Nissegossen
Det blir inte heller någon begravning då vetenskapen tar hand om resterna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum