Favoritdryck

  • Gäst i kväll
  • Besökare
  • Besökare
7 år 11 månader sedan #829207 av Gäst i kväll
Svar från Gäst i kväll i ämnet Favoritdryck
Hej!

Måste bara säga vad jag tycker.....
Det beror ju så på! Mjölk ibland (till pannkakor främst) men oftast inte, juice ibland (ofta apelsin-), ett glas vatten (har man en källa som man få från, mums), ett glas öl (till viss mat o jordnötter), ett glas vin (gärna rött) till ost osv osv :hjärta :D
Mer
7 år 11 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #829273 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Favoritdryck
Gäst i kväll, du är kvinna, det går inte att vara något annat.

Förövrigt, är du törstig på vatten då är det bara vatten som gäller, släcker du törsten med öl, blir du alkoholist och kroppen kräver öl för att fungera.
Gamla tiders talesätt, ömsom vin ömsom vatten har vi sanningen om vad som är bäst och det man får förhålla sig till

Gäst i kväll skrev: Hej!

Måste bara säga vad jag tycker.....
Det beror ju så på! Mjölk ibland (till pannkakor främst) men oftast inte, juice ibland (ofta apelsin-), ett glas vatten (har man en källa som man få från, mums), ett glas öl (till viss mat o jordnötter), ett glas vin (gärna rött) till ost osv osv :hjärta :D

Rött vin vill kvinnor ha, män, speciellt inte jag, som spyr om jag får billigt rödvin i mig. Det är känt av män att kvinnor gärna tar ett glas rödvin. En affärsinnehavare som levde på marginalen på närmsta torg och när bostadsföretaget höjde hyran var det tack och godnatt.

I alla fall förutom att han hade ett foto på mobilen av sin tjej och visade upp hennes tutar på en bild han hade i mobilen, sade om rödvin, fittöppnare

Ett rödvin som jag tycker är gott och INTE spyr på och är ett starkvinet, Madeira fine Passar efter en god middag på kvällen med ostbricka,variant kex, Finns i en livsmedelsbutik, druvklase eller päron

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
7 år 11 månader sedan #829278 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Favoritdryck
Jag har bara druckit rödvin en handfull gånger i mitt liv och jag tyckte inte om det. Läsk gillat jag, men inte till mat. Kaffe dricker jag sällan, även fast jag gillar smaken. Jag har ingen bryggare, så det får bli snabbkaffe.
Mer
7 år 11 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #829284 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Favoritdryck
Gör gärna själv eget äppelvin, det finns inga spykänslor på det.

Fantasio, för att få billig drick, köp en hink, spann vad du vill kalla den på 10 liter, gör ren den med Klorin, skiva ett kilo äpplen, 3 kilo socker rör om i hinken med en lång träslev, häll på vatten under omrörning och när sockret lösts upp, häll på vatten nästan så det svämmar över Smula sönder jästen och rör om försiktigt, klä in öppningen överst med gladpack, för att jäsning kräver syrefri miljö för att det skall jäsa. kör kniven i plasten så att kolsyran kommer ut.

Låt stå i 3-5veckor, då har det jäst färdigt. tappa i rengjorda vinflaskor med Klorin, använd flaskborste, skölj väl. Ta fram en tratt tappa på flaskan. OBS! Det är rätt starkt och då får du inte ha öltänk och första gången blir du nog asfull, då du då inte lärt dig hur potentiellt drycken faktiskt är.

Vattnet får inte vara kallt, det skall vara rumstempererat eller då kroppsvarmt. Jästen dör om du har för hög temperatur på vattnet. bäst jäser det på 37 grader.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
7 år 11 månader sedan #829287 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Favoritdryck
Tack för tipset, men jag köper min dryck färdig, jag är inte praktiskt lagd. Bultöl har jag hört talas om, den gör intagna i fängelse. Jag läste receptet och det lät inte speciellt gott.
Mer
7 år 11 månader sedan #829288 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Favoritdryck
boken grundbulten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum