Vi som ska ha semester

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 9 månader sedan #959382 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi som ska ha semester
Jag var en sväng till Asken idag, men missade maten, jag kom försent. Min arbetskamrat kom och hans tjej var med, hon jobbar i kaffeét. Sedan var jag på puben med min vän, jag pantade burkar och spelade för den summan. Tyvärr blev vi hotade av en aggressiv varelse, han beskyllde oss för att ha loggat ut honom från spelmaskinen medans han var inne på toaletten. Han var inte muslim, för han drack öl, men han betedde sig som en första klassens neandertalare. Det blir Asken på torsdag också, har inget bättre för mig.
Mer
6 år 9 månader sedan #959414 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vi som ska ha semester

IngeF skrev: Kollektivt er ikke gratis det heller.

Göteborgs stad bjuder alla pensionärer gratis kollektivtrafik på alla dagar, men under rusningstrafik får vi betala för att åka, övrig tid samt under helger åker jag gratis på både spårvagn (trikken) och bussen.

Så, här är kollektivtrafik gratis för mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #959670 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi som ska ha semester
Heder åt Göteborgs stad. Får de med sjukersättning också åka gratis?
Mer
6 år 9 månader sedan #959825 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vi som ska ha semester
Tänkte berätta lite om min Norge-semester. Jag kom hem igår kväll. Kan inte dra allt här i detalj, men jag har haft extremt många missöden och otur på resan, samtidigt som jag ändå har haft en fantastisk resa! :) Det värsta som hände var nog att jag somnade på tåget och missade min station där jag skulle byta tåg. Fick därför ta taxi mellan Ånn i Jämtland och Trondheim i Norge, för att inte missa färjan också! Taxiresan kostade 2700 kr extra, men det var en fin åktur över gränsen till Norge.

Sen har mer missöden hänt men det blir berättat senare kanske. Det jobbigaste med denna resa var att upptäcka att min lillasyster befann sig inne i ett affektivt tillstånd. Jag delade rum med henne och jag har inga tvivel- hon har också blivit sjuk ungefär i samma ålder som jag blev det :( känns riktigt jobbigt. hon har ingen sjukdomsinsikt, detta är bara i sin linda. Så jag oroar mig för allt jobbigt hon har framför sig. Skulle jag säga till henne att hon är sjuk och affektiv skulle hon aldrig tro mig. Hon sitter på riktigt höga hästar just nu och är nedlåtande mot allt och alla. Jag tänker mycket på henne just nu såklart.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #959828 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vi som ska ha semester
http://www.forumbilder.se/G905U/kaisajuli2017.JPG?width=150

Förra veckan tänkte jag, att jag skulle publicera din hund i nyhetsbrevet, men missade detta av några faktorer som stress bl. a. Men nu hoppas jag du har henne vid din sida och kan trösta dig?

Ja, ibland är det dyrt att missa ngt, hoppas chaffisen var trevlig? Tänk framförallt ispegelland, att det inte bara är genetiska faktorer som spelar roll, stress har börjat få en allt större betydelse för väldigt många sjukdomar.

Om du pratar om stress med henne på en lugnande nivå, så kanske ni kan förhindra sjukdomens utbrott?

Det är innan sjukdomen man ska prata om sådant, sedan blir man alltmer likgiltig för sakernas tillstånd. Man undrar bara varför människor är emot en, och nästan inget annat.

Var 28 när jag tappade orienteringen, och inte längre kunde uppskatta tingen.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 9 månader sedan #959859 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vi som ska ha semester

Admin1 skrev: Heder åt Göteborgs stad. Får de med sjukersättning också åka gratis?

Nej, tror inte det, jag har bara stött på det pga ålderspensionärer :klappa

På den punkten får du söksidan www.google.se/search?site=&source=hp&q=v...33i160k1.A11tqX74thU

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum