Vad är din erfarenhet av ensamhet?

Mer
6 år 4 månader sedan #1002315 av Nissegossen

LonelyisBack skrev: Va glad Nissegossen att du inte bor i ett gruppboende som mej man får aldrig va ensam! Skulle va så skönt att helt och hållet ha nåt eget men jag vet inte vart det skulle vara? Finare och lugnare områden är ingenting för mej så jag vill bo i förorten men så kommer det till att det inte få va för farligt och kriminellt! Så det blir nog en stuga vid havet, katter och trädgård!

Även på ett gruppboende har de en egen lägenhet i byggnaden med en dörr att stänga, för mig idealet då jag är en mycket social människa och förmodligen hänfört de övriga med god mat lagat från grunden, bara jag finge lov till det.

Min mat, är god, fråga de som smakat den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002317 av Nissegossen

LonelyisBack skrev: Va glad Nissegossen att du inte bor i ett gruppboende som mej man får aldrig va ensam! Skulle va så skönt att helt och hållet ha nåt eget men jag vet inte vart det skulle vara? Finare och lugnare områden är ingenting för mej så jag vill bo i förorten men så kommer det till att det inte få va för farligt och kriminellt! Så det blir nog en stuga vid havet, katter och trädgård!

Gräv ut en jordhåla installera en vedspis fodra väggarna med smala trädstammar ha en lucka ned till den och maskera locket, ha möjlighet att ha ström till dator genom solceller eller på annat sätt för att få el som går att driva en dator med ström, någon mer som vill bo där, gräv ut och gör plats, där det inte finns en käft på mils avstånd, snacka om att bo ensam. Botten isolerar du också med smala trädstammar om du är på ett ställe där det finns vatten i närheten som möjligtvis gör att du får fukt in från marken, gardera med dränering underst, det gör du med det första. Jag tror att jag med endast hjälp av ett vattenpass och mätsnöre kan anlägga en grund som lantmätare skulle godkänna helt med höjd vinklar och att grunden är lagd enligt lantmätarens punkter- Jag har både utbildning och har jobbat med ett jobb som utsättare, men numera har de modernare instrument jag inte har utbildning på.Det jag kan är basic
Fast markägaren kanske blir arg, men det är överkomligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 4 månader sedan #1002319 av
Ja jag tror dej! Jag är usel på matlagning så jag har ätit en hel del bröd och färdig mat eller micromat! Men nu har jag upptäckt kryddor, örter och salt så nu för tiden lagar jag maten själv och det är faktiskt ätbart pga min upptäckt att man ska nog använda kryddor, örter och salt i matlagning! Det hela blir då gott att äta! Så jag expetimenterar med olika smaker och visst ibland har experimenten gått för långt så jag har fått slänga maten och börja om på en ny kula matlagning! Men jag är långt ifrån att kalla mej bra på matlagning! Men nu iaf går det som sagt att äta! Men det blir mycket vegetariskt! Och ibland nåt animaliskt!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 4 månader sedan #1002321 av
Hehe nej aldrig behöver det mera bekvämt än bo så dessutom skulle jag dö om det inte fanns toa och dusch så camping är heller ingenting för mej faktiskt skulle det vara en mardröm att vandra tex i fjällen och tälta för det finns som sagt ingen dusch och toa! Nej usch aldrig livet!
Mer
6 år 4 månader sedan #1002323 av Nissegossen
För att få så du kan duscha., inga problem, men det blir till att duscha kallt. Orkar inte käfta om det.

Förövr8igt för att få räta vinklar, ta en tumstock alternativt att du räknar på det, eller att du köper en med markeringar som visar åskådligt var det den räta vinkeln är med rött eller att du räknar på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002324 av Nissegossen

LonelyisBack skrev: Ja jag tror dej! Jag är usel på matlagning så jag har ätit en hel del bröd och färdig mat eller micromat! Men nu har jag upptäckt kryddor, örter och salt så nu för tiden lagar jag maten själv och det är faktiskt ätbart pga min upptäckt att man ska nog använda kryddor, örter och salt i matlagning! Det hela blir då gott att äta! Så jag expetimenterar med olika smaker och visst ibland har experimenten gått för långt så jag har fått slänga maten och börja om på en ny kula matlagning! Men jag är långt ifrån att kalla mej bra på matlagning! Men nu iaf går det som sagt att äta! Men det blir mycket vegetariskt! Och ibland nåt animaliskt!

Ang mat, har upptäckt kryddorna :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum