Vad är din erfarenhet av ensamhet?

Mer
6 år 4 månader sedan #1002337 av Nissegossen

LonelyisBack skrev: Nej jag tänker inte bjuda på mat så bra är jag inte på matlagning det blir mera andra som bjuder mej på mat!

Laga din egen mat och bli konnässör sv.wiktionary.org/wiki/konn%C3%A4ss%C3%B6r

Våga bjuda in vänner och skapa god mat, du blir inte utan eloge för din mat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002343 av Nissegossen
Varför jag började laga mat var för att mitt ex som lagade maten ropade på mig Nisse vill du hälla av vattnet på potatisen, Nisse vill du röra om i såsen. Eftersom det inte finns plats för två att arbeta i köket så sade jag kan du inte laga maten själv så gör jag det.

Någon dag framöver lagade jag till typ ägg och bacon, typisk mat för en man, sedan hittade jag hennes kokbok i hyllan, gjorde efter recepten i den och när vi satt vid bordet sade jag, är inte detta gott, går jag och köper en pizza, Varje gång så sade hon bara, vad gott det här var! På den vägen är det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 4 månader sedan #1002348 av
Hihihi helchill berättelse du beskriver hur du börja laga mat på egen hand! Ja pizza är en riktig klassiker! Konnässör har jag aldrig hört förut! Coolt!

Jag har två olika maträtter som är en italiensk rätt! Sedan en amerikansk rätt sunkigt och onyttigt gott! I alla fall har jag lagt dom här två olika recepten på minnet enkla recept men bjuder på en succè! Då jag blir illa tvungen att laga mat till andra som händer extremt väldigt sällan!
Den italienska receptet är!
Jag steker championer med rödlök och olivolja, kokar gnocchi, sedan har jag i det stekta till färdigkokta pastan! I det här varma maten har jag sedan mozzarella, oliver, körsbärstomater, ruccola och sist men inte minst barillas gröna pesto! Och rör ihop det i en stor skål till en härlig röra! Barillas gröna pesto är godast och mest välsmakande av alla pesto vad jag tycker! Och ibland tar jag från frysen vitlöksbröd som jag har i ugnen!

Sedan det amerikanska receptet på sunkigt och onyttigt gott är!

Jag blandar avokado, tonfisk, sweet chili sås, riven ingefära, hellmans mayonnes! Och har det som fyllning i nybakat ciabatta och lägger röran på salladsblad och toppar med knaperstekta bacon! Och serveras gärna med kall öl tex crocodile!
Mer
6 år 4 månader sedan #1002352 av Nissegossen
Ett enkelt recept om du gillar pizza, är att du köper ett pizza kit som ligger i kyldisken i butiken, köp det och när du kommit hem och har typ 4 st som skall äta är det idealiskt om du får gäster varav en eller två som äter vegetarisk mat. Eftersom det är en fyrkantig pizza kan var och en som skall äta få var sin ruta som du skär ut med med köks kniven men först lägg på den tomatsås som finns i pizza kittet sedan när du köper pizzan köp också riven ost, gratängost vad du vill. Sedan ser du till att du har oliver, samt soltorkade tomater, smörgåspålägg, typ italiensk salami, rökt/kokt skinka ädelost vad du vill.

Till den som är vegetarian tar du det du lade på till de andra uteslut det som är kött, ha istället quorn i alla möjliga kombinationer kanske kronärtskocka vad du kan komma på. Låt gästerna komma ut i köket visa på vad du har och låt dem själva lägga på det de vill äta och alla blir nöjda

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002354 av Nissegossen
Som alltid, lägg på strö osten direkt på tomatsåsen annars blir det något annat än pizza, således blir det då något annat om du skall ha osten överst.Glöm inte att först på bakplåten ha bakplåtspapper underst

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002355 av Nissegossen
Har du inte bakplåtspapper, lägg i mjöl underst så det inte sitter fast i bakplåten när det är färdigt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum