Är ni rädda för döden?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 10 månader sedan #1162530 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Är ni rädda för döden?

Jocke skrev: Ska då människor som inte passar in i den gladlynta gänget, tas bort så dem inte blir ett bihang till systemet?

Man lämnas utanför när man inte fattar vad folk säger ibland, dem tycker ibland att jag kommer med frågor som är svåra att besvara på ett bra sätt.

Men är det verkligen ngn som verkligen på fullt allvar passar in i systemet?


Att vara hörselskadad som du Jocke måste vara jättejobbigt. Det blir ytterligare ett hinder till det vi har av social ångest och integrationsproblem (obs, inte bara invandrare). Jag har tillbringat min midsommar på en Ålandsbåt men såg till att jag låg lågt och inte anstränga mig i onödan.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 10 månader sedan #1162574 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Är ni rädda för döden?
Har nog sett den mest tragiska människoöde jag någonsin sett, dokumentären om Kurt Cobain var bitvis väldigt skrämmande! Ett skarpt intellekt som tyvärr omtöcknades av heroin på slutet.

Ja, många följde nog honom i spåren, men nu förstår jag verkligen, att jag inte är ensam på jorden om att plågas av en rejäl utanförskap! Men Dave Grohl är liksom min idol, han skakade av sig Cobain-komplexet!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1162597 av Nissegossen
När min far dog satt min syster vak, hon sade att han stilla somnade in och är det så här är att dö är inte jag rädd för att dö, jag öppnade fönstret hörde fågelsången och satt med honom tills gryningen var över.


En kusin jag fått hjälp av, jurist och hans fru bevittnade namnteckningarna jag och min dåvarande sambos ömsesidaga Testamente

Han sade att vi i testamendet inte skulle skriva någonting som hade med begravningen att göra då testamentet är offentlig handling, han påpekade att testamentet inte skulle bli öppnat förrän många år gått och de som lever då behöver inte veta det. Skriv ett följebrev ang begravningen.

För mig enkelt, jag står i donationsregistret
samt att jag skänkt kroppen till vetenskapen, inget att begrava.

Om några pengar blir över, ta en bägare vin att dricka, ty i Bibeln står det giv endast den bedrövade allenast litet vin att dricka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 10 månader sedan #1162632 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är ni rädda för döden?
Tänk på livet och inte på döden.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 10 månader sedan #1162635 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Är ni rädda för döden?
Tack Admin!
Mer
4 år 10 månader sedan #1162636 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är ni rädda för döden?
Så här står det utanför Stampens begravningsplats i Göteborg i Nissegossens grannskap.