Är ni rädda för döden?

Mer
4 år 10 månader sedan #1163007 av Nissegossen
Jocke, förr hade man inget val, det gjordes s.k.rotar de tog var tionde man en rote var alltså en på tio, deras utrustning skulle bönderna betala, häst vapen allt. Det gick så långt att bönderna sade det blir billigare att vi skjuter honom än att all utrustning som vi är tvungna att betala.
sv.wikipedia.org/wiki/Rote

Där senare kom den indelte soldaten
sv.wikipedia.org/wiki/Indelningsverket

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1163012 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är ni rädda för döden?
Historieprofessorn Dick Harrison var här för några år sedan och berättade om trettioåriga kriget. Det måste ha varit fasansfullt.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163014 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Är ni rädda för döden?
Jag har varit närma döden. Det var skräck utan dess like.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1163018 av Nissegossen
Var inte rädd för den som kan döda kroppen, var rädd för den som kan döda själen
helapingsten.com/2019/04/03/frukta-gud-m...dd-hur-gar-det-ihop/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163066 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Är ni rädda för döden?
Att dö eller att gå vidare sim "ande"...medvetande som lössläppt från en död kropp. Det gör det samma. Just nu är vår uppgift att leva bra här och nu. Ta hand om våra relationer, vår hälsa och samhället. Finns reinkarnation så lönar det sig alltid att kämpa för att flytta den stora stenen en millimeter....då har man 1 mm mindre sten att flytta i nästa liv. Jag lever så. Skulle jag vara i kyrkan skulle jag uppslukad av människord behov. Det har jag inte råd med. Jag har familjen och vänner att ta hand om i första hand. Förbön är inget för mig då jag inte tror på dess verkan.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163071 av Pentagon
Svar från Pentagon i ämnet Är ni rädda för döden?
Nä döden skrämmer mig inte det minsta, det ska faktiskt bli riktigt skönt. Men det måste vara en ögonblicklig sådan typ flygkrasch eller bara dö knall fall.