Är ni rädda för döden?

Mer
3 år 3 månader sedan #1315417 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är ni rädda för döden?
Tvärtom- nu har jag cirka 10-15 år kvar att leva. Är lite rädd inför döden. Det är så snopet att allt tar slut.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315420 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Är ni rädda för döden?
Jag tar bara "blott en dag i sänder"
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 3 månader sedan #1315444 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Är ni rädda för döden?
Känner att döden raderar ens befinnande på jorden, så att livet egentligen är meningslös under själva livet förfarande. Men samhället bara annonserar det glada eller deppiga livet, men det är meningslöst att vara deppig är fel tänkt. Man kan helt enkelt inte rå för att man mår dåligt. Men hur får man fram det verkliga livet så att den verkligen är meningsfull.

Vars är världen på väg?
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 3 månader sedan #1315456 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Är ni rädda för döden?
Jocke:
Så du menar att om livet är meningslöst där man bara mår dåligt, är också döden meningslös?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 3 månader sedan #1315480 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Är ni rädda för döden?
Min rädsla för döden handlar om att livet man har varit med om, plötsligt kan bli meningslös pga dödens förfarande. Men samhället i stort negligerar de som verkligen är deppade. Jag vill skapa ett annorlunda leverne för de som inte kan rå för att dem mår dåligt, det är många faktorer som vi alla kan vara med om att förändra.

Det kan ju också vara ett tänk, där döden inte behöver vara meningslös om man bara har den svåra perioden hela tiden. Men jag har sagt tidigare, att de som tar självmord ibland inte ser ngn annan möjlighet än döden. Men nu pratar jag inte om den sortens död i mitt tidigare inlägg i den här tråden.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 3 månader sedan #1315490 av memphis
Svar från memphis i ämnet Är ni rädda för döden?
Nej jag är inte rädd för att dö. I teorin. Men då har jag inte varit nära döden såjag vet inte hur det verkligen känns. Men förmodligen är det sant att man ser hela livet i retrospektiv, allt man gjort och inte gjort, saker man ångrar och saker man är stolt över.