Utflyktsmål och sevärdheter i Sverige

Mer
3 år 9 månader sedan #1269328 av Vittrad
Har aldrig gillat karuseller. Och jag vägrar att åka berg- och dalbana! :stopp :nej
Mer
3 år 9 månader sedan #1269333 av zoegas
Alla slott och borgar, de är häftiga då de byggdes utan truckar och kranar. Eller Kungsleden. Annars får man åka utomlands.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 9 månader sedan #1269375 av Maxjohan1983
Jag var och tittade på hällristningar igår... ganska coolt. Men tyvärr har de fyllt i alla figurer med färg så de syns bättre. Så det känns därmed inte så unikt.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1269434 av Rrusheflower
I Skåne finns vikingabyn i Löddeköping tror jag, dom har en hemsida som heter vikingatider. Jag tror entren är 70 kr, guidad tur är ganska dyrt men värt det. Sweet House i Helsingborg är ett deluxe pannkaksställe restaurang. Alltså att dom har amerikanska, svenska osv pannkakor. Alltid med extra topping. Dom två skulle jag rekommendera och så klart Väla centrum (Helsingborg) och Emporia (Malmö) som är shopping centrum.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269448 av wasp
Jädraås i Gästrikland, både museijärnväg (smalspår, 891mm) 6km lång och en gammal hytta för järnframställning.

www.jtj.org/
Mer
3 år 9 månader sedan #1269484 av Vittrad
Förra sommaren gjorde jag en utflykt till Gripsholms slott. Det var intressant och pampigt. Först gick vi i grupp med en guidad visning. Men den riktade sig till barn och blev lite tradig efter ett tag. Så karln och jag gick iväg själva och utforskade slottet.

Det finns även ett uppstoppat lejon på slottet som har blivit känd för sitt minst sagt egendomliga yttre.