10 saker att tänka på innan man skaffar hund

Mer
3 år 8 månader sedan #1273049 av Zoidar
Tack för era inlägg. :)

Anchored in Christ ✟

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1273052 av Pimed
Om du verkligen innerst inne vill ha en hund. Skaffa en övergiven hund från ett hundhem. Dom behöver ett hem oxå.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273055 av Rrusheflower
Du måste gå ut och gå med hunden varje dag. Måste betala veterinär. Den tappar mycket hår. Jag har ingen hund.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273078 av krokus
Just det, jag kom att tänka på försäkringen. Ta reda på innan vilket bolag som är bäst. Jag har Agria, är inte nöjd. Nu är min hund 12 år och jag tror nog att det är försent att byta bolag. Tidigare hade jag en livförsäkring på honom, men den försvann när han fyllde 10!

Det är inte alla hundar som fäller päls. Min gör inte det. Men han behöver klippas ibland.

En annan grej är dolda-fel-försäkring, om du köper en valp. T ex navelbråck som min hund hade. Om han hade haft en sådan försäkring från uppfödaren, hade veterinärbesöket blivit billigare.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273089 av Geta
Jag hade Agria-försäkring på min katt men behövde aldrig utnyttja den. Katten blev nästan 17 år.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273091 av Amandara
Loppan sprang emot ett rostigt armeringsjärn en pigg, som satt som blomklätterställning - när hon lekte med barnen och blev trängd mot armeringsnätet i lekens hetta. Det blev ett fult och rostigt djupt sår. Då nytjades försäkringen. Tycker att Loppan är en fin livskamrat. Min bebis.