10 saker att tänka på innan man skaffar hund

Mer
3 år 8 månader sedan #1272968 av krokus
Först och främst, se till att du inte är allergisk! Det finns tyvärr alldeles för många annonser på blocket där hundar (eller katter) säljs för att det visade sig att ägaren var allergisk.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272969 av Geta
Räcker det inte med akvarium.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273002 av Zoidar

Geta skrev: Räcker det inte med akvarium.


Gör det det?

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1273022 av Nissegossen
Ta en funderare till. Om jag säger att den hund vi hade kostade mig 10% av min inkomst per år i de 11 år han levde blir det en bra slant att hosta först och främst för kostnader vad gäller veterinär och operationer och specialkost och en hel del annat om jag vetat hade kanske till och ett barn blivit billigare

Skall du köpa måste du gå all in, du tar inte bort en familjemedlem för att denne kostar pengar jag tänker högre om dig än så, så tänk ett varv till. Helt krasst jag skaffar ingen ny hund pga det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273026 av Kloppe
Tänk på att det är en hel del jobb också. Klorna måste klippas i bland. Och det är viktigt att man gör det rätt. Är man osäker ska man överlåta till en veterinär att klippa klorna. Veterinär är inte billigt.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273029 av Nissegossen

Kloppe skrev: Tänk på att det är en hel del jobb också. Klorna måste klippas i bland. Och det är viktigt att man gör det rätt. Är man osäker ska man överlåta till en veterinär att klippa klorna. Veterinär är inte billigt.


Klipper du i pulpan skriker hunden och biter dig. Vi överlämnade det jobbet till henne som klippte honom ty han fällde inte pälsen utan fodrade klippning varannan var tredje månad därför rakade vi honom till sommaren varje år, en helt annan hund i värmen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum