10 saker att tänka på innan man skaffar hund

Mer
3 år 8 månader sedan #1279399 av Vittrad
Om hunden tar skada och blir rädd för halsbandet är det förstås ingen bra idé med ett sådant. Men där långa promenader inte hjälper, hur tränar man en hund som skällt dagligen i flera års tid?
Mer
3 år 8 månader sedan #1279406 av memphis
Hundar kan bli skäliga för att de inte får utlopp för sin energi. Om hunden får en rejäl promenad tidigt på morgonen så har den fått utlopp för sin energi och borde därför skälla mindre. Men om det inte hjälper kan man lägga sig i bakhåll och fya hunden så fort den börjar skälla. Man kan även montera upp en kamera i lägenheten så att man ser hur allvarliga problemen är. Kanske sitter hunden och tittar ut genom fönstret och skäller på allt som går förbi?
Mer
3 år 8 månader sedan #1279417 av Zoidar
Sådan ägare, sådan hund, true story.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 8 månader sedan #1279421 av memphis
Stämmer bara delvis zoidar. Det är halva sanningen. Min hund t ex är extremt social och gillar att stanna och hälsa på alla. Hon är utåtriktad och mycket glad Det är inte jag. Jag är näst intill antisocial.
Mer
3 år 8 månader sedan #1279482 av Admin1
Min brors hund brukar skälla när besökare kommer. Min svägerska har en sprayflaska med vatten, som hon duschar hunden i ansiktet med och då slutar den.
Mer
3 år 8 månader sedan #1279498 av memphis
Det funkar ju bara om man är hemma när hunden skäller. Det är inte svårt att få hunden att sluta skälla om man är hemma, det är bara att ta tag i problemet. De största problemen är väl oftast att hunden skäller när ägarna är borta.

Men det finns saker man kan göra. Om hunden t ex sitter och skäller på allt den ser genom fönstren kan man dra för gardinerna innan man går ut.

Men det bästa är ändå att trötta ut hunden lite med en LÅNG promenad. Då lägger sig oftast hunden och sover när man inte är hemma.