Hyra mindre hus/stuga på landet

Mer
3 år 7 månader sedan #1279847 av memphis
Ett annat tips jag har, om du har bostadstillägg, är att få så många kostnaden som möjligt inbakat i hyran. T ex eventuella kostnader för skottning av vägen och sophämtning och sotare om det går. Kanske få till en "varmhyra". För då får du mer i bostadstillägg än om alla kostnader ligger utanför hyran.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279855 av Cosmos
Jag bodde på landet mitt i spenaten i 8 månader. Det var gräsligt. P g a ekonomin blev jag tvungen att få ett boende snabbt och då var det här det snabbaste sättet.

Jag blev skogstokig av att inte ha en ljus och bullrig stad runt omkring mig. Gjorde idiotiska saker som jag inte orkar gå in på just nu. Men mina katter trivdes.

Till slut var jag desperat och tänkte avsluta mitt liv men tänkte på katterna och slog bort tankarna. Så en kväll ringer Isa-Alise och tipsar mig om ett korttidsboende i stan. Visserligen väldigt provisoriskt och med minimal yta. Allt jag behövde göra var att kontakta hyresvärden vilket var bråttom då det var först till kvarn som gällde. Eftersom det var kväll lämnade jag ett meddelande på hemsidan och dagen efter blev jag uppringd. Och ja, jag hade varit först!
Mer
3 år 7 månader sedan #1279867 av memphis
Det var ekonomiskt mer pressat för mig att bo i hus på landet. Elkostnader låg på 700-900kr i månaden. Det var också en anledning till att jag flyttade. Tror att kärringen lät mig betala hennes elkostnader.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279904 av Amandara
Jag vill bo i ett hus på landet. Eller mitt i stan som nu. Villaområden går fetbort. Har tänkt på det det senaste året. Att det skulle vara härligt att bo på landet. Men kräver bil.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1279908 av Cosmos
Tell me about it! Jag hade direktel (heter det så?) och kostnaderna var monsteriösa t o m på sommaren. I juni betalade jag 1.500 kr i el. I december hamnade vi på en kostnad av 6.000 kr. Så jag tror att jag betalade all el för den inavlade bonden också!

Amandara skrev: Jag vill bo i ett hus på landet. Eller mitt i stan som nu. Villaområden går fetbort. Har tänkt på det det senaste året. Att det skulle vara härligt att bo på landet. Men kräver bil.


Dream on. Skulle aldrig göra det om jag vore dig.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279909 av Amandara
Jag kommer nog aldrig flytta ut på landet. Har inte råd.