Hur kommer ni fira Jul?

Mer
3 år 3 månader sedan #1308579 av notwoodstock
Över.
Mer
3 år 3 månader sedan #1308619 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Nu är det färdigfirat.
Mer
3 år 3 månader sedan #1308621 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Är min egen herre och är inte under en toffel. Det värsta är att varje kvinna vill omforma sin man till att bli en annan än den mannen är. Går inte längre med mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1308755 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Tolkar det som din sambo, Nissegossen ville ändra på dig. Gissar det var drickandet hon ville minska och att ni grälade om det.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1308816 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur kommer ni fira Jul?

Admin1 skrev: Tolkar det som din sambo, Nissegossen ville ändra på dig. Gissar det var drickandet hon ville minska och att ni grälade om det.

Fel visserligen drack jag öl men mycket mindre än nu. Hon hade hand om ekonomin och fick alla mina pengar utom 1000kr i månaden hon ville ha lika mycket till sig själv men hon hade all ekonomi beställde tidningar till sig köpte saker till sig själv. En jul kommer hon och säger; Nisse julmaten eller räkningarna. Hon hade själv egna pengar som hon hade sett till att gick till hennes bankkonto. Det visste inte jag då, det var planerat. Jag blev vansinnig de pengar jag hade en rätt stor 6 siffrig siffra var då borta men hon visste inte att jag hade ett vilande konto på ICA jag sade jag betalar julmaten du betalar räkningarna.

I Januari kommer hon och säger det blev pengar över. Jag sade från februari tar jag över ekonoin och du får betala vad jag säger avsäg prenumerationen på alla tidningar du har. Vi grälade och hon sökte aktivit efter en ny lägenhet. Hon fick ingen hon stod inte på kontraktet. Jag tog ett lån på 20.000 på banken sökte själv ny lägenhet på gatan längre bort i samma hus. Tog en som blev ledig och skulle skriva kontrakt en måndag Kvartersvärden kommer upp skall besiktiga lägenheten.

Han gör så och säger här är för mycket att göra jag får ta hit min chef. Detta var en Torsdag på fredagen kommer han och hans chef och kvartersvärden sade det var två orsaker du vill flytta? Ja, hon får ingen lägenhet och en granne som bor i trappen bara klagar på att jag röker på balkongen och eftersom min sambo här inte får någon lägenhet och hon står skriven här tar ingen någon hänsyn hon har ju en adress.

Jag fllytar till ny lägenhet där bor jag, men jag kastar inte ut henne, men hon får inte skriva sig där.

Han sade, skriv nu inte kontrakt på måndag, jag skall tala med henne som delar ut lägenheter.

Jag ringde hon jag skulle skriva kontraktet hos och hon förstod och sade sedan jag tror jag vet vad NN vill ha. Min sambo skrev kontrakt på Torsdagen i samma vecka pengarna jag lånat för att själv kunna flytta gick istället till hennes flytt samt att jag betalade hennes nya säng en soffgrupp en fåtölj.

Sedan sade jag ta vad du vill härinne varpå jag fick mer kvar än om jag propsat på att få mitt. Vi skildes åt som vänner och vi umgicks efteråt hon har nu flyttat då hela området hon bodde 'i skulle renoveras invändigt. Området är klassat som byggnadsminne varför de inte får göra vad de vill.

Hon bor numera i Högsbo långt härifrån mot Västra Frölunda jag har inte hälsat på henne där. Hon är Tjurig nu. Detta då hon inte vill erkänna att hon hade det bättre hos mig. Jag känner ju igen hennes tankegångar och där är jag för mitt vidkommande en tågbock.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1308817 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Tågbock?