Hur kommer ni fira Jul?

Mer
3 år 4 månader sedan #1307311 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Skulle gärna besöka dig ngn gång i vinter Nisse! Kan ta Buss 100 från Borås. Bara du står med en skylt så jag vet vart jag ska ta vägen Nisse! :fiol
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307313 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur kommer ni fira Jul?

Geta skrev: Han var supernöjd med sin första Dunderglögg. Den är nog snart slut. Han får sätta en sats till.

Ang min Julglögg har Geta totalrätt, min nuvarande glögg på 20 liter är snart slut, kanske redan i morgon.
Dock har jag ett ess i rockärmen bakom jäskärlet står en senare sats glögg i min 10 liters gryta, kan vara aktuell att smaka på när den stora satsen är slut. Gissar det står egentillverkad glögg på Julbordet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307314 av Slyngelsnubben
Låter ju värre än mäsk aldrig att jag dricker hembränd glögg
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307315 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Dricker du verkligen mäsk? Något man jäser på potatis, då får bränna det till sprit samt exakta temperaturen där alkohol kokar ty du vill inte ha med finkeloljan som ligger strax över eller under. Fanns förr sexdubbel renat, de körde det sex gånger för att få det renare från finkel. Har själv kokat hos en kompis som fick besök av församlingsprästen under koket.

Gör den här, kom hit så får du smaka innan det tar slut. Får du smakat det vill du inte se åt mäsk. Obs Gör rent hinken/kärlet med Klorin, på pannorna på Pripps där jag jobbade med att koka vört på gamla Stampen fick vi inte använda diskmedel då brygget kunde ta smak av diskmedlet vi fick använda lut antingen Natronlut eller den aggressivare Klorluten. Som du nu förstått är jag inte ren amatör har ett förflutet som proffs. Så döm inte ut min dryck innan du smakat den.
alltommat.se/recept/dunderglogg/

Drummer skrev: Skulle gärna besöka dig ngn gång i vinter Nisse! Kan ta Buss 100 från Borås. Bara du står med en skylt så jag vet vart jag ska ta vägen Nisse! :fiol

Nej, skulle visserligen kunna konka upp en tältsäng och veckla ut den men har ingen madrass och vill inte ha någon i min egen säng. Visserligen är den bredare än en 90 cm säng, men i så fall en kvinna, samt att det rör på sig angående min flytt har bett God Man skriva ut ett formulär från Bostadsbolaget jag hyr lägenhet hos, en blankett om direktflytt inom bolaget.

Passar både mig och han, efter vad jag förstått av hans mamma, en driven kvinna som har en stark vilja som ingen sätter på plats och som ryar högt och tar till de åtgärder som behövs för att få som hon vill. Jag har inte ens pratat med hennes pojk som jag skall byta med och hans flickvän som han skall bo med har jag aldrig sett.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307411 av notwoodstock
Alkoholfri julmust.

Och julmaten jag skrev.

Sedan är dom väl snälla här på boendet. Choklad skulle sitta bra!

Tittar inte på TV.

Och julklapp till mig själv kanske kommer.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307423 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
När vi var i 15 års-åldern gjorde vi mäsk med turbojäst när en kompis föräldrar var bortresta. Det drack vi sen... Öööörk!