Hur kommer ni fira Jul?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1307426 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Jag kommer åka till Örebro bo i ett hotell ett par dagar. Gå på restaurang och fira julen med ett fåtal.

God jul Richard! Hoppas det blir bra. Nu har du inte förlorat din bostad så du klarade dig som tur var.

Många firar julen ensam eller bostad-hemlös! Många barn som inte får en trygg och kärleksfull jul. Allt detta har jag själv varit med om så jag vet vad jag talar om, men idag är det mycket bättre. Mycket bättre. Men för många är det inte alls okay eller bra.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307478 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Tack detsamma Pimed!

Jo, jag har ju det ganska tryggt nu. Som du säger, det är många som inte får uppleva någon julglädje som barn. Innan mamma o pappa skiljde sig hade vi t.ex grannen som kom som tomte o delade ut julklappar när jag o min syster var små, såg på Kalle Anka, åt julmat utan något våld eller fylla. Sen blev det väl lite sämre när mamma flyttade. Men nu är vi som sagt hela originalfamiljen igen på julafton, utan pappas dumma ex-fru.

Skönt att det är bättre för dig också.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1307484 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Jo Richard tack! Jag blir glad för din skull att du hade bra jul som barn. Skönt även att hela familjen blir åter samlad igen. Familjen är dom enda som man har. Får man fråga vad var det för fel på henne? Var hon en kärring? Tog hon bort pappan för dig eller er andra i familjen? Var hon bara en jobbig jävel som var bara i vägen?
Mer
3 år 4 månader sedan #1307492 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Ska fira ihop med gubben.Vi tar det lugnt, äter gott o dricker gott. Tittar på film o mumsar godis.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307497 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur kommer ni fira Jul?

Pimed skrev: Jo Richard tack! Jag blir glad för din skull att du hade bra jul som barn. Skönt även att hela familjen blir åter samlad igen. Familjen är dom enda som man har. Får man fråga vad var det för fel på henne? Var hon en kärring? Tog hon bort pappan för dig eller er andra i familjen? Var hon bara en jobbig jävel som var bara i vägen?

Hon klagade på mig precis hela tiden. På allt jag gjorde var fel... Påstod att jag hittade på diagnoser o sa typ; -Gå o skaffa dig ett jobb! Han hade en son innan hon träffade pappa, som hade tagit livet av sig. Han hade schizofreni, o en gång när hon typ hade klagat på mig en hel kväll så sa jag typ;
-Nu räcker det! Du kan ju för fan inte ens ta hand om en son utan att han tar livet av sig...

Oj... Väldigt dumt o elakt sagt, men tålamodet rann över. Sen pratade vi inte med varandra på nått år. O ibland bråkade hon med pappa, mycket värre än när mamma o pappa tjafsade innan skilsmässan. Minns t.ex en julafton när de bodde i Norge, som hon, pappa o min syster hade ett jättestort bråk. Jag försökte att inte lägga mig i, o till sist tröttnade jag o gick o hämtade 10 st Temgesic o knarkade ner mig istället den kvällen...

Men min pappa har aldrig slagit en kvinna. Men hon kunde ringa polisen o så bara för hon var så arg på pappa, o hon slog ibland honom. O ibland ringde hon mig klockan 03 på natten för att berätta att pappa hade varit så dum mot henne.

Sen sista tiden började hon bli allt sämre i trolig Alzheimer, så det är ju verkligen skönt för min pappa att slippa det. Nu har hon flyttat in hos sin dotter i Mölndal o tror hon ska få egen lägenhet i Göteborg.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Richard.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307503 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Jo dåliga människor ser alltid fel på vissa andra och är allergiska mot att känna skuld eller fel på en själv. Dom petar i en och pekar på alla fel som man skulle ha! Bara för dom fattar ingenting. Dom är efterblivna. Låter som hon är lite narcisstisk lagd?

Ringde polisen? Herregud hon måste ha alla skruvar lös. Måste ha varit jobbigt för din pappa med en sån människa som ringer polisen. Ringde dig kl 3 på natten? Vad tänkte du då?

Min mamma dejtande en snubbe och jag sa till henne att inte dejta honom. Jag var i yngre tonåren. Då kunde han ringa i fyllan och berätta hur mycket han gillade henne och förstod inte varför hon dissade honom. Han var ett riktigt creep.

Efter dom första fem åren av mitt liv med min mammas dåvarande snubbe som misshandlade oss psykisk och fysisk (min mamma och mej) som i samma terror som i en värsta tänkbara krigszonen så frågade mamma jämt mej vilken snubbe hon skulle bli ihop med och jag sa nej till alla. Men så plötsligt en dag så valde jag ut den mannen jag tänkte var rätt för bland dom som hon dejtande. Och det var mitt livs bästa beslut nånsin. Kommer aldrig att ångra det. Min mamma lät mej bestämma vilken man var bra för henne eller oss efter dom första fem åren av mitt liv och hennes liv i terror som i ett krigsdrabbat område. Så jävla gränslös var den här mannen. Monstret.

Så jag är evigt tacksam att jag fick välja den nya mannen i hennes liv. Vissa mammor väljer juh mannen före barnen. Eller skiter i vad barnen tycker om deras val av partner. Men det gjorde inte hon.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.