Hur kommer ni fira Jul?

Mer
3 år 4 månader sedan #1307507 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Ja, det var ofta alkohol inblandat. Visst, min pappa spottar inte i glaset, men han blir aldrig aggressiv eller så när han dricker.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1307519 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur kommer ni fira Jul?

Richard skrev: Ja, det var ofta alkohol inblandat. Visst, min pappa spottar inte i glaset, men han blir aldrig aggressiv eller så när han dricker.

Alla har vi våra fel. Att nyttja berusningsmedel är inte fel. I vissa grupper eller delar i samhället skuldbelägger oss som nyttjar berusningsmedel. Men det är för dom fattar absolut ingenting och är efterblivna. Dom har blivit lärda att det är fel. Dessutom som du nämner så blir inte din pappa ens aggressiv. Vilken jävla kärring din pappa exhustru var. Så hon hade problem med att din pappa dricker alkohol för avkoppling? Nej fy fan! Dåligt av henne. Alla har vi våra fel och nyttja berusningsmedel är absolut inte fel. Det som är fel är jävla regler vem man ska vara och hur man ska leva. 500 000 människor i Sverige har jag hört dricker regelbundet. Säkert fler och räknar man även andra berusningsmedel så blir siffran rejält högre. Finns juh tex många och många som tränar för att berusa sig. På vilket sätt skulle alkohol vara sämre. Den felfria människan finns inte. Ändå så ska vi verka så jävla bra och normala människor och leva ett produktivt liv. Att vara lyckade. När det är ingen som nånsin blir lyckad. Det är bara lögner och bullshit. Är det som inte är friskt är det just det. Skitsamma om man jobbar arslet av sig så kommer man aldrig bli lyckad. Hellre inte jobbar och ha massa lugn och ro och göra vad man vill. Tex läsa dom böcker man har aldrig gjort tidigare för man inte haft tid utan jobbat. Ta dykcertifikat. Resa till utlandet. Umgås med vänner. Ha sovmornar. Jobba ideellt med sånt man vill göra tex för att bidra till ett bättre samhälle där man vet att man behövs och kan göra skillnad. Jo vad som helst av allt som man kan tänka sig vilja. Det kan va vad som helst. Det är lyckat om något är lyckat. Att slippa jobba arslet och chilla mestadels och göra precis vad man vill göra. Fatta gå till en arbetsplats och slita hela livet när man inte vill det?
Mer
3 år 4 månader sedan #1307526 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Ensam framför TV:n när Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul. Drömmer mig tillbaka till min barndom då.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1307528 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
jag har fått coronan. efter jag har sovit idag ska jag ringa och avstå från att träffa nära och kära. så julafton blir ensam.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307561 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Din pappas ex-fru kanske var presenil och därför jobbig. Alzheimer innebär väl en långsam försämring oftast och att de haft en nedsättning länge. Gnälliga människor brukar ha svårigheter att lösa sina problem. De gnäller för att någon skall lösa deras problem.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307562 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur kommer ni fira Jul?
Alzheimer kan starta före 50-års ålder.