Min värsta nyårshelg?

Mer
3 år 3 månader sedan #1309984 av wasp
Svar från wasp i ämnet Min värsta nyårshelg?
Var väl högskolereformen 1977, då arbetslivserfarenhet började räknas. Måste vara 25 år gammal för att skriva högskoleprovet och blev sk 25:4. Bara 33% antogs via gymnasiebetyg och resten via arbetslivserfarenhet där man kunde få 2,0 i maxpoäng. Hade du då 4,1 i betygsmedel fick du plussa på 2.0 och hamna på 6.1 i en kvotgrupp.Det brukade räcka till det mesta.Läkare brukade ligga runt 6,2, 6,3.. Veterinär har mig veterligt aldrig legat högre än 6,1 i den kvotguppen! Those were the days...............
Mer
3 år 3 månader sedan #1310097 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min värsta nyårshelg?
Mitt värsta nyår var 03/04 när jag fick permission från psyket för att gå på nyårsfest. Så cyklade jag dit o skulle skoja med dom på festen att jag hade nyårssmällare o tog med en handgranat (en attrapp). Sen när jag skulle åka hem så cyklade jag o bröt benet o kom till akuten med ambulans. De frågar om jag är frisk i övrigt, men säger att jag egentligen är inlagd på psyket.

Så på akuten skulle de hänga upp min jacka o då trillar handgranaten ut. Men jag ligger där helt full med benzo, morfin o alkohol; -Det är ingen riktig!

Men det trodde inte de på, så det kom Securitas, polis o bombgrupp...
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 3 månader sedan #1310102 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Min värsta nyårshelg?
Ajdå Richard! Fick du benet gipsat iaf?
Mer
3 år 3 månader sedan #1310104 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min värsta nyårshelg?
Jo, det fick jag till slut. Men de vågade inte söva mig för operation när jag hade alkohol i mig, så jag fick ju nyktra till först...
Mer
3 år 3 månader sedan #1310126 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Min värsta nyårshelg?
Du är rolig du Richard. I allt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310128 av memphis
Svar från memphis i ämnet Min värsta nyårshelg?
En nyårsnatt för många herrans år sen förfrös jag mitt vänstra öra när jag gick hela vägen hem från folkets park. Hade sällskap av en vän dock som frös lika mycket som jag.