Störande granne

Mer
3 år 3 månader sedan #1312137 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Störande granne
Jättesvår situation. Men du kanske ändå ska prata med honom och göra det lite smidigt genom att fråga hur han mår eftersom du hör honom hosta hela dagarna.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312140 av wasp
Svar från wasp i ämnet Störande granne
Är hosta så störande då? Måste ju få leva också! Cosmos spelar högljudd musik, är väl ännu värre!?
Mer
3 år 3 månader sedan #1312144 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Störande granne
Hade influensa och med den en enorm rökhosta, jag tänkte, röker jag får jag inte sova och antagligen kan jag dö på detta. Tanken föll på en dosa snus i andra rummet än där jag sov, på en byrå där låg den. Gick upp tittade i den det var torr snus, gick till köket, tog en hand under kran slog av vattnet över snusen.

Med snusets hjälp kunde jag somna tänkte på grannarna och då att jag störde, då sade ingen något. Men tanken på att sluta röka hade fötts och nu är det enbart snus som gäller och jag har bara hosta när jag måste ha bort slem ur lungorna, vilket jag har medicin för att lösa upp så det transporteras upp ur lungorna och åker ned i matstrupen utan att jag märker det. Samma medicin kan vara bra som tillägg för antipsykotika, Acetylcystein som den heter då den förstärker effekten, enligt Admin vad jag fattat.

Så har din granne hosta pga rökning kan ett tillägg med medicinen Acetylcystein som han tar en brustablett morgon och kväll hjälpa mot hostan. För att helt få bort rökhosta gäller sluta röka och då snusa istället. Där är det en fråga för vårdcentralen för den medicinen.

Så, som Cosmos sade gå och fråga hur mår du, jag hör hur du hostar det stör mig, tipsa om medicinen och säg om han röker, kan du inte snusa istället?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312154 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Störande granne
Acetylsystein är en bra medicin men jag tror inte det skulle hjälpa honom då detta är någon sort av tvång,grejen e att han röker inte heller.
Han har holt på sen jag flyttade in hit och det var fyra år sedan det börjar på morgonen att han tvingar fram hostandet och håller på
hela dagen och kvällen.
Nu var han ju bortrest över jul och nyår då var det lugnt men nu är han hemma,fast just nu är det tyst för jag tror att han är på daglig verksamhet.
Det är ticks han har för när han kommer hem så är det sju resor värre tror att han håller igen när han är på jobbet.
Tror att personalen har gett upp det är ju synd om honom för jag tror att han är väldigt ensam då jag tror att ingen orkar med.

Nissegossen jag känner igen det du beskriver om rökhosta har varit där jag med var ju storrökare hostade nästan sönder kändes det som jag hade acetylsystein jag med.
Men nu snusar jag bara en eloge till dig som lyckats!
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312182 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Störande granne
En del har ju hostande som ett tics för att dom är rädd för Covid.. Märker det på sjukhuset att en del går runt och småhostar fastän dom inte är sjuka..
Mer
3 år 3 månader sedan #1312192 av memphis
Svar från memphis i ämnet Störande granne
Låter skitjobbigt Hans! Vet inte om det finns nån annan lösning än att flytta.