Han tänkte på dig

Mer
13 år 3 månader sedan #364883 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Potte, Gud är en helig Gud som inte tål någon som helst synd. vi mänskor är födda med arvssynd efter Evas och Adams synd i Paradiset. Någon måste ta på sig straffet för denna arvssynd. Gud valde att ta straffet på sig själv på så vis att han sände sin ende Son hit till jorden för att lida korsdöden och där ta på sig straffet för alla mänskors synder i alla tider. Jesus tog skulden , straffetpå sig, det straff som du och jag annars skulle ha måst lida för våra synder. För att denna försoningsgärning skall ha verkan i våra liv så behöver vi förstå att vi är syndare som inte kan frälsa oss själva. Vi behöver förstå innebörden i Jesu död på korset och ta emot Jesus i våra liv och hjärtan.
Mer
13 år 3 månader sedan #364895 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Ännu till Potte, man kan inte ta ett steg ut i ett syndfri liv just för att man är född med arvssynd. MEN, man kan välja att försöka vara en så god mänska som möjligt. Det är ofta så att då en mänska riktigt bjuder till att vara god som hon ser sin synd, sin oförmåga att älska så som Gud vill att vi skall älska andra mänskor, Honom och också oss själva.
Mer
13 år 3 månader sedan #364902 av saara
Svar från saara i ämnet Han tänkte på dig
Svar till Potte-Boa ännu.

Potte, Jesus är som sagt speciell på så sätt att han är Guds son och syndfri. I bibeln kallas de som har tagit emot Jesus i sina liv för Guds barn. Alla andra mänskor kallas för mänskor, Guds skapade verk.

Jesus vill att mänskorna skall inse att de är syndare som behöver en frälsare. Jesus vill att mänskorna gör bättring från sina synder.

( hoppas att jag inte har upprepat samma sak för många gånger).
Mer
13 år 3 månader sedan #364903 av Geta
Svar från Geta i ämnet Han tänkte på dig
Varför ska då människorna begära att Jesus ska ta på sig
synderna? Ansvarar inte var och en för sina synder själv?
Mer
13 år 3 månader sedan #364911 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 3 månader sedan #364926 av Potte-Boa Jösse
Stort tack till saara som kommer med svar och egna funderingar kring Jesus, Gud och synd. Jag uppskattar det verkligen.

Jag sökt och funnit Gud. Jesus har dött på korset för vår arvsynd. Men då kan jag ju inte känna någon synd eftersom Jesus tagit på sig all synd. Om han nu offrar sig för oss alla, varför ska inte vi då kunna leva ett liv fritt från synd nu? Alla handlingar vi gör gör vi nu av kärlek.

Vi är alla Guds barn! Det finns inga utvalda. Vi är alla fantastiska skapelser i denna värld.

Ingen ska trycka ner mig med synd likt jantelagen.