Vad tillhör du för tro?

Mer
11 år 11 månader sedan #487939 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vad tillhör du för tro?
Jag tror att jag är kallad att rädda människor till evigt liv i Gud i Jesu Kristi namn. Jag tror också att Gud har utvalt mig framför andra att vara Konung och Präst till evig tid. Jag tror att Jesus Kristus blev uppväckt från de döda av Gud och bekänner hans namn. Därför har jag rätt att kallas Guds son, Jesu kristi Gud och Fader till ära.
Mer
11 år 11 månader sedan #487949 av jiva
Svar från jiva i ämnet Vad tillhör du för tro?

Isa-Alise skrev: Jag valde annat för jag har en alldeles egen personlig tro. Den stämmer inte in på någon religion. Den är min tro, men bitar av Kristendom, Judendom, Buddhism, och Atroposofi har bidragit med bilder och ord. Dock är kärnan till min tro det jag finner i mitt hjärta, mitt innersta andliga rum där jag har direktkontakt med den andliga verklighten, Skaparen, min Gud.

Det här är ganska exakt som för mig, så jag behöver kanske inte skriva det igen… Rent praktiskt kanske jag ser ut att luta mer åt buddhism / hinduism eftersom jag håller på mycket med meditation, yoga mm. Har inga fördomar mot nån religion, för så mycket ligger i hur man väljer att tolka sin religion.
Mer
11 år 11 månader sedan #487950 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad tillhör du för tro?
Jag är lite budhistisk av mig......har varit i Nepal och träffat tibetanska budhister och de var bara så mysiga.......ödmjuka och glada åt det lilla de hade......det gav mig mycket inspiration åt att vara tillfreds med livet - vilket gudbevars inte alltid är det lättaste med en psykisk sjukdom som barlast..... Jag är inte jättebudhistisk men lite grann..... den enda religion jag känner är något för mig. Dalai Lama är cool.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 11 månader sedan #488567 av Guest
Svar från Guest i ämnet Vad tillhör du för tro?

Melun skrev: Jag tror att jag är kallad att rädda människor till evigt liv i Gud i Jesu Kristi namn. Jag tror också att Gud har utvalt mig framför andra att vara Konung och Präst till evig tid. Jag tror att Jesus Kristus blev uppväckt från de döda av Gud och bekänner hans namn. Därför har jag rätt att kallas Guds son, Jesu kristi Gud och Fader till ära.


Vad är vi alla andra isåfall?
Mer
11 år 11 månader sedan #488568 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vad tillhör du för tro?
girl25,

Vad vill ni vara?
Mer
11 år 11 månader sedan #488574 av Jesus/magnus
....del av kärleken <3

John 8:31-32.