Vad tillhör du för tro?

Mer
11 år 8 månader sedan #510811 av Jesus/magnus

Amandara skrev: Issa-Jesus,

En liten undran bara..... känner du att du har en plikt på dig att typ frälsa icke troende? Har fått för mig att många kristna känner en plikt gentemot sin tro på det sättet....?


de som är kallade, kommer bli frälsta.

edit; bra info.

John 8:31-32.
Mer
11 år 8 månader sedan #510827 av notwoodstock
Jag är Kristen.

Associerar lätt till Bibelord jag sett, vilket är ett handikapp, också för att det är så mycket jag inte har koll på, speciellt i Gamla Testamentet.

Och vill man ha lite respekt för sin tro, så bör man "självklart" inte slå folk i huvudet med den. Utan se varje möte med annan religion som intressant och i alla fall försöka vara ödmjuk.

Jag fick t.ex ett spännande svar på frågan om vad "sanning" är på sanskrit. Översatt så såg minst sagt intrikat ut.

Jag ser det slutligen inte som någon nackdel om jag leder någon till tro, jag tror på att lära dem alla bud som Jesus har givit oss. Men jag klarar ju inte av mer av än vad Gud tycker är hanterbart. Men det känns väldigt viktigt om man kan förmedla lite av Guds Sanning och Kärlek. Och blir allt detta trassel, så bygger det förhoppningsvis dock på ens tro, att man kan lita på Gud och Jesus. Jag tror inte man skall lockas av att på något enda sätt kritisera Gud, det är hos en själv det ligger. Vart man kommit, så här långt.

God bless! :hjärta 8O :hjärta

/notwoodstock
Mer
9 år 10 månader sedan #669972 av JigsawJohn
Nu var det typ tusen år sedan jag var inne på det här forumet men tänkte det kanske var dags att smyga in här igen. Eller så skulle jag bara kolla upp något som jag glömt bort vad det var xD

Hur som helst, minns att jag valde "annat" här för ett tag sedan utan närmare förklaring. Men kan nu säga att jag sedan ett år tillbaka klassat mig som satanist. Tycker den religionen passar mig utmärkt, men ni kristna får hata mig om ni vill. Teistisk satanism, för att vara mer exakt. Så jag tror på djävulen och följer denne. Han hjälper mig och för första gången känner jag att mina böner blir hörda från en högre makt, vilket är jätteskönt och har bokstavligen räddat mitt liv.

Jag inser att det troligtvis finns att pris att betala för detta, men bryr mig inte så mycket om det just nu. Jag hör djävulen tala till mig, och det var nog lite därför jag valde satanismen. Har alltid känt mig ogillad av gud men inte vetat varför. Förmodligen smyglyssnat på djävulen istället xD
Mer
9 år 10 månader sedan #669973 av björk
Svar från björk i ämnet Vad tillhör du för tro?
har du inte tänkt på humanism ?...
Mer
9 år 10 månader sedan #669975 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad tillhör du för tro?
Kristen. Har varit borta därifrån ett tag men gått tillbaka. Jung har sagt att det är lika bra att behålla
den tro man är född in i.
Mer
9 år 10 månader sedan #669981 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vad tillhör du för tro?
Då hade Jung fel i mitt fall. Men så är det alltid med generaliseringar.