Psykoser kopplade till religion.

Mer
9 år 4 månader sedan #709972 av Amandara
Jag har återgått från sökare via kristen i en psykosepisod till att återigen vara ateist. Det kan finnas en god kärna i tro men också så mycket villfarelse jag säger bara gamla testamentet.
Mer
9 år 3 månader sedan #710021 av koi
När jag hade psykos så sa rösten att jag måste läsa bibeln för den skyddar mig. Jag tankade hem hela bibeln på engelska ljudfiler jag hitta på nätet. Sen satte jag min mp3spelare på repeat. The book of revelations var speciellt intressant. Uppenbarelseboken tror jag den heter på svenska. Jag var inlagd då. Ingen visste vad jag lyssnade på hela tiden. De utgick nog från att jag hade musik i öronen.

Andra vändan inne på avd trodde jag att jag kunde gå på vatten. Det kunde även Jesus så vi hade en kontakt.

Nu är jag inte psykotisk. Nu är jag ateist.
Mer
9 år 3 månader sedan #710241 av koi
Jag var ateist innan jag blev sjuk.
Mer
9 år 2 månader sedan #718414 av Jesus/magnus
malin <3

du har funnit den röda tråden! det finns inget "vi och dem", det finns bara ett " vi '.
och din Andlighet, är enormt stark!
du tillhör moder jord, du är wicca mest troligen och det glädjer mig!
Jesus och Issa är barn till moder jord <3 till världsaltet <3
låtom oss bedja
Gud, beskydda och bevara oss som är starka i Tron, och att vi får till oss det som psyk avskyr
en stark tro från vårt inre på oss själva Gud och våra nästa <3

tack malin för dina ord!
kram!

John 8:31-32.
Mer
9 år 2 månader sedan #718714 av Jerker77

MsTibbs skrev: Första hallucinationerna jag kommer ihåg tydligt, var när en man röt i en bokhandel; "Du får inte läsa den boken, du ska läsa Bibeln, den ger dig svar". Sen har jag sett och hört en ängel "Valet är ditt" sa hon. Att jag kommer till himmelen oavsett suicid. Sen mycket demoner, röda, grottor, lava och eld. Både syn, hörsel och känsel. Detta är dte jag kommer på på rak arm. Jag är snarare mer troende nu, när jag sett med mina egna ögon.


Tror man att man har fått kontakt med något Gudomligt får dom ju ge ett bevis för att Gud finns om man ska tro på det.
Mer
9 år 1 månad sedan #724779 av notwoodstock

Jerker77 skrev:
...

Tror man att man har fått kontakt med något Gudomligt får dom ju ge ett bevis för att Gud finns om man ska tro på det.


Rent vetenskapligt så hade jag inte en chans på sjukhuset (för ganska precis 30 år sedan) att stå emot Gudsbeviset hela dagarna - klockan var helt under Guds kontroll, med måltider och annat, helt "synkront". :va? :tänk :grandpa :gnugg :gnugg :gnugg :gnugg :gnugg