Vilken bibel-figur skulle du vilja vara?

Mer
6 år 9 månader sedan #954243 av Geta

Amandara skrev: Ett lejon om det finns något


I Narnia-böckerna av C.S. Lewis är en av rollfigurerna Aslan -ett lejon.

Aslan
Aslan är ett lejon som är med i alla sju böckerna om Narnia. Han är den som skapade Narnia, och den som finns där för dess invånare i nödens stund. Han offrar sig för syndaren Edmund i Häxan och lejonet, men återuppstår från de döda och hjälper Peter, Lucy, Edmund och Susan att rädda Narnia. C.S. Lewis har själv sagt att Aslan är en parallell till Jesus Kristus. Aslan är i verkligheten ett turkiskt mansförnamn som betyder "lejon".

från Wikipedia
Mer
6 år 9 månader sedan #954269 av Nissegossen
Jag kan inte vara någon annan än den jag är. Det säger Gud om sig själv också, han säger jag är den jag är, eller jag är såsom den jag är.

Jag utger mig absolut inte för att vara Gud, jag är den jag är. Gud själv får förklara skillnaden för er.

Jag kan bara säga att ni också är den ni är. Ni har inte mina erfarenheter jag har inte era, dessutom hade jag i mitt liv haft andra erfarenheter hade jag inte varit någon annan än den jag är där. Förstå skillnaden.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #954733 av Richard
Eller, kanske Adam? Tänk att bara gå runt naken med sin tjej alldeles ensamma. Vad mycket sex man skulle få haft då... :D
Fast man skulle ju inte kunna ha gruppsex... :(
Mer
6 år 9 månader sedan #954736 av memphis
En egyptier skulle jag vilja vara i Biblisk tid. Men inte fattig utan royal och bo i ett vackert tempel.
Mer
6 år 9 månader sedan #954737 av Richard
Jag har Judas pengar. Eller nästan, 10 silvermynt från omkring år 0. Tänk om de var nån av de 30 han fick... Om man kunde bevisa det hade de varit ovärderliga. Tyvärr försökte jag göra rent dom med saltsyra... :(
Mer
6 år 9 månader sedan #955427 av krokus
Ängeln Gabriel.

För att övertyga Maria att hon skulle föda Guds son, måste man nog vara bra på argumentera. Något jag skulle vilja vara bättre på.