Vilken bibel-figur skulle du vilja vara?

Mer
6 år 9 månader sedan #956845 av Nissegossen

jesusknows skrev: Jag är den jag är.

Det kan jag också säga, utan att utge mig själv för att vara Gud. Gud säger om sig själv, jag är den jag är och som det också står, jag är såsom den jag är.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956846 av Nissegossen
Israelerna betraktade Guds namn såsom så heligt att man inte får uttala det därför vet ingen i traditionen hur Guds namn låter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956850 av Nissegossen

Melun skrev: Du är helt klart satanist. Du hindrar andra från att tala om Gud och påstår att du själv har den rätta tron. Rena förföljelsen.

Melun, du har fått mycket om bakfoten, du kallade dig själv Gud i en tråd på viska, och jag gick direkt emot dig och sade; Du inte Gud, efter den gången har du hatat mig! Sök Gud själv, likaväl som du kallar mig Satan, så säger jag det samma till dig. Fan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956852 av Nissegossen
Jag håller absolut ingen fången, var och en är fri att gå vart han vill. Däremot vill jag varna alla på viska, att falla för villfarelser och du har själv mycket att bevisa vems ärenden du går. Var och en av oss har en personlig tro, låt alla ha sin tro, utan inskränkningar alla som predikar att deras tro är den rätta, får ge sig i kast med en stor del av mänskligheten.

Även inom Kristenheten finns olika tro och de olika tros riktningarna slåss inbördes, håll er för goda för att slåss på viska.se

Jag tror inte jag behöver slå min tro med Bibeln i handen och slå med den i huvudet på folk, denna här sajten heter viska.se och skall ni resonera om saken ifråga om Gudstro gör det inte här! viska är helt fel forum för det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956856 av Nissegossen
Om Satan kommer i strid med Satan kan han inte bestå, besinna att ingen av oss är Gud, men var goda nog att inte predika kristendom eller vilken religion som helst på viska.se Ty alla nästan utan undantag har sökt finna Gud inom oss och jag är sannerligen mycket luttrad vid det här laget och jag har funnit att det bästa att göra på viska.se är att tala genom ordet till dem som är här för att försöka lotsa folk genom sjukdomen utan att för den skull begå självmord.
[youtube:1hx7o33h]_pIkkzDagsY[/youtube:1hx7o33h]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #956858 av Jocke
Vad Nisse kanske menar, är att många här på siten kan ha en uppfattning om att dem är antingen Gud eller Jesus? Många har tagit livet av sig för att deras uppfattning inte stämmer! Att göda ämnet är direkt farligt enligt min mening! Livet innehåller så många faktorer, så det hela är helt enkelt oförutsägbart, om man nu inte vill tillintetgöra den som har en äkta gudstro? Vad kan man då kalla detta förfarande?

Vars är världen på väg?