Behovet av närhet

Mer
18 år 8 månader sedan #20350 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Behovet av närhet
Pust! Det låter heller inget roligt...hoppas du fått sörja ordentligt. Har hört att det är väldigt viktigt. Men då behöver man väl en trygg miljö.
Det måste vara otroligt jobbigt att förlora någon som betyder så mycket för en. Tiden läkar alla sår sägs det och det tror jag är sant.

mvh Fredrik
Mer
18 år 8 månader sedan #20351 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Behovet av närhet

Fredrik skrev: Ja det är märkligt, närhet och kärlek som känns så bra. Varför skall man värja sig för det egentligen.


För att den kan kännas falsk o då är det värre än hat, massor med ångest o depp.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20355 av Axons
Svar från Axons i ämnet Behovet av närhet
Jag kan inte minnas att jag har fått någon kram av min mor. Har heller aldrig givit någon. Det var längesedan jag fick en kram överhuvudtaget.
Mer
18 år 8 månader sedan #20365 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Behovet av närhet
Kämpigt!! Hoppas du får några snart av någon som bryr sig. Jag är glad att jag har min pappa som är ett stöd för mig.
Jag hoppas jag lärt mig något på vägen och jag vet att min mamma gjort så gott hon kunnat.
Om jag någonsin får barn hoppas jag kunna komma igenom med min kärlek till dom med mycket kramar och närhet som jag förstått är så viktigt.

mvh Fredrik
Mer
18 år 8 månader sedan #20372 av Sugared
Svar från Sugared i ämnet Behovet av närhet

Fredrik skrev: Ja det är märkligt, närhet och kärlek som känns så bra. Varför skall man värja sig för det egentligen.
Och man kan ställa positiva krav på någon annan tycker jag, men inte ta avstånd från vederbörande.
Jag tror också att närvaron är oerhört viktig när man växer upp. En förälder kan vara nära en fysiskt men ändå frånvarande i tanken.
Själv har jag haft lite svårt att ta emot kärlek, men jag tror det kommer från min mor som inte varit riktigt känslomässigt närvarande.
Men det som är glädjande är att jag för egen del har lättare och lättare för det där med kärlek. Spärrarna verkar släppa en efter en, även om det inte går så fort som man vill.

mvh Fredrik



man kanske värjer sig för kärlek och närhet för att det är ett tecken på svaghet. Ibland är det riskfyllt att släppa in andra. Rädsla är anledningen till många känslor och beteenden. som tex hat..
säger inte att det är så jämt men ibland.
Mer
18 år 8 månader sedan #20376 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Behovet av närhet
Ja, jag kan bara hålla med. Det där att våga visa svaghet är väldigt tufft. När jag var yngre var styrka för mig att visa sig tuff utåt och ha en fasad, då var man stark enligt mig.
Men idag så är styrka för mig att våga visa sin svaghet. Det är mycket svårare att prata direkt från hjärtat.