Sjukdomen - hör detta till?

Mer
11 år 9 månader sedan #510850 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sjukdomen - hör detta till?
Hur reagerar andra personer som hon "hetsringer" till?
Mer
11 år 9 månader sedan #510853 av Lingon01

Geta skrev: Hur reagerar andra personer som hon "hetsringer" till?


Dom blir arga/irriterade och har i flera år bett henne att SLUTA hetsringa, det gör hon dock inte, utan fortsätter. Hon är jämt orolig för alla och inbillar sig massa saker om man inte svarar när hon ringer.
Mer
11 år 9 månader sedan #510865 av maria-w
Min dotter brukar skicka ett litet sms till oss när hon har varit ute och festat tex för att vi ska veta att hon kommit hem välbehållen. Det tycker jag är så fint av henne <3.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 9 månader sedan #510871 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Sjukdomen - hör detta till?
Jo, kan du tänka dig, att din mamma kan vara kroniskt psykotiskt? Hon vill kanske bara prata ngn min. det räcker för henne troligen? Man blir orolig när psykosen hela tiden ligger på, man kan tro att det värsta har hänt, tror faktiskt din mor har vad jag kallar panikångest. Hade mycket av detta för kanske drygt 10 år sedan. Nu kanske jag ringer högst tre-fyra samtal per dag i genomsnit?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 9 månader sedan #510876 av Lingon01
Jocke,

Hmm, okej intressant. Hade inte en tanke på att det kan vara panikångest eller så. Jag vet inte hur många samtal hon ringer per dag nu men i onsdags ringde hon 11 gånger till mig 8O. Jösses alltså vad trött man blivit ibland och känt sig "jagad"...
Mer
11 år 8 månader sedan #512005 av malin71
Har ni barn gått på familjeutbildning? Det kanske kan vara ett stöd och en möjlighet för er att få mer insikt och förståelse för hennes problematik?