Sjukdomen - hör detta till?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 9 månader sedan #510328 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Sjukdomen - hör detta till?
Ja,jag tycker det låter mer åt borderlinesymptom till? Okey, schizofrena har lätt att jaga upp sig, mycket av det du beskriver kan överföras på schizofrenin, men magkänslan i mitt fall säger att det mer verkar likna borderline i hennes fall. Kanske hon är felmedicinerad?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 9 månader sedan #510329 av Lingon01
Jocke,

Oj, tror du det? Kanske måste jag läsa på lite om borderline då och se om jag känner igen saker och ting. Ska kolla :) Tack för att du skrev.
Mer
11 år 9 månader sedan #510495 av Isa-Alise
Lingon01: Man kan få kognitiva funktionsnedsättningar av sjukdomen och trötthet av medicineringen. Man orkar inte allt som man skulle vilja göra, därav missade utvecklingssamtal och liknande. Att vara elak kan vara att man följer rösterna som kan vara väldigt elaka, eller att man blir känslomässigt avflackad och inte kan ge rätt respons i olika sammanhang. Man kan också bli bitter av det man gått igenom i sjukdomen och vården.
Mer
11 år 9 månader sedan #510635 av Lingon01
Isa-Alise,

Hej! Okej, det är så svårt att förstå sig på denna sjukdom. Jag vet liksom inte vad som är min mamma och vad som beror på sjukdomen. Så otroligt svårt. Tack för att du skrev iaf. Jag ska försöka läsa på så mycket jag kan om denna sjukdom för att få bättre grepp om den, dock verkar det ju vara lite individuellt hur personer drabbas också.
Kram
Mer
11 år 9 månader sedan #510788 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sjukdomen - hör detta till?
Det finns psykiskt friska personer, som kan vara mycket knepiga. Hur uppträdde din mamma innan hon insjuknade - hon kan haft konstigheter då också som kanske kan kopplas till hennes personlighet snarare än till schizofreni.
Mer
11 år 9 månader sedan #510845 av Lingon01

Admin1 skrev: Det finns psykiskt friska personer, som kan vara mycket knepiga. Hur uppträdde din mamma innan hon insjuknade - hon kan haft konstigheter då också som kanske kan kopplas till hennes personlighet snarare än till schizofreni.


Ja det är klart det kan finnas knepiga friska personer.. Problemet är att jag själv inte minns så mycket av min mamma innan hon blev sjuk, eftersom hon blev sjuk när jag var 5 år, men ska fråga runt lite i släkten och så. Har dock hört att hon alltid varit lite konstig i form av att hon ställt konstiga frågor till andra ibland. Men annars vet jag inte riktigt. =)