alkohol

Mer
18 år 4 månader sedan #29222 av Rosa
Svar från Rosa i ämnet alkohol
jag äter zoloft, remeron och risperadal..nån som vet om jag kan dricka.
det lär ju bli lite cider till jul
Mer
18 år 4 månader sedan #29231 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet alkohol
Tror lite att det är bäst att strunta i alkohol ett tag när man har medicinering, som många skrev kan effekten förhöjas eller kanske helt utebli. Har fått förklarat för mig att om jag skulle vilja ta en fylla är det bättre för mig att ta en extra tablett trilafon eftersom jag lever ut mina nojjor på fyllan. Tror inte heller det finns några riktiga undersökningar på hur alkohol påverkar olika medidciner då detta skulle vara ytterst tveksamt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #29270 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet alkohol
måste berätta vad som hände i tisdags.. Hade ju druckit nåra öl på vägen upp till stockholm, för att lugna nerverna, sen va jag ensam hemma hos min svärmor.. Tog lite whisky ikaffet för att hålla mej lugn när jag skulle ner på stan.. Vaknar i badkaret med en ambulanskvinna o en polis pratandes till mej, då hade min tjej o hennes mamma hittat mej ute på vägen vinkandes till bilar, jag hade kallsvettats o vatt superdålig.. Hade häät i mej vin o sprit men har total blackout.. Så var försiktig me alkohol o neuroleptika!!

Mvh / khujo
Mer
18 år 4 månader sedan #29289 av Rosa
Svar från Rosa i ämnet alkohol
jag har druckit då jag gått på risperdal och det har gått bara fint. jag mådde iofs dåligt på slutet men det gör jag ofta när jag dricker..
Mer
18 år 4 månader sedan #29292 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet alkohol
Jag är nykterist, men idag har jag varit och köpt mig en flaska Noilly Prat och är inne på mitt andra glas. Vet inte varför jag köpte det, men har mått ganska dåligt en tid och funderat hit och dit vad som är lämpligast för mig. Känner mig faktisk en aning berusad redan, trots att det bara är Vermouth.
Jag slutade ta min medicin häromdagen av egen vilja. Varför ska man hålla på att medicinera ? Varför ska man överhuvudtaget leva ?
Fylledille eller ej visar sig nog under dagen/kvällen. Kanske går det som med "Svullo". Jag hoppas det, att jag får modet att göra det. Jag tror jag längtar efter att dö.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #29457 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet alkohol
Jag har en kompis som oftast mår väldigt dåligt. Nu är han sjukskriven igen och han ringde mig häromdagen. Hans läkare skriver slentrianmässigt (verkar det) ut medicin. Han berättade att han åt Cipramil och drack whisky och jag hörde hur det plaskade i luren. Jag frågade om han låg i badet, men han sa nej. Finns det inte risk att han tuppar av o drunknar? Jag skäms att säga det, men jag brukar "självmedicinera" i form av alkohol. Det gör nytta för stunden, men så kan man ju inte hålla på.