Vår son

Mer
9 år 1 vecka sedan #738555 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vår son
Depåinjektioner kan vara ett alternativ om han skall få färre psykoser. Om ni inte orkar att ta hand om honom finns gruppboende och då får de där ta ansvaret över honom.
Mer
9 år 1 vecka sedan #738650 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vår son
MammaN246 På denna länk står vad tvångsvård i öppen psykiatri innebär. www.socialstyrelsen.se/fragoroch ... -vard.aspx Om nu din son vägrar ta sin medicin kan det vara läge för tvång i öppenvården och om han då får depåinjektioner behöver han bara träffa ssk för injektioner varje 14 dagars tid.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 vecka sedan #738651 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vår son
MammaN246, Jag tror att din son med fördel kan läsa på viska och han kan här lära sig mycket vad jag tror. :tänk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 vecka sedan #738657 av MammaN246
Svar från MammaN246 i ämnet Vår son
Åter Tack för era svar.
Jag tror att det blir utvärdering av medicinen denna veckan. Jag ska vara med på rond då även sonens kontakt från habiliteringen ska vara med.

När det gäller LPT så vet vi lite grann eftersom han tvångs vårdades 1 månad förra året.

Var och hälsade på honom igår och det var så skönt att träffa honom. Tyvärr är han fortfarande väldigt sjuk. Hoppas han kan få rätt hjälp den här gången. Det gör så ont att se sitt barn fara så illa.
Min största oro är att han skrivs ut innan man utrett honom ordentligt.
Mitt förtroende för vården är numera inte så stort. Efter detta år vet jag att om vår son inte hade haft oss hade han bott på gatan. Vi kommer naturligtvis fortsätta stötta o hjälpa vår son allt vad vi förmår.

Det värmer verkligen att ni ger era råd.
Mer
9 år 1 vecka sedan #738658 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vår son
Lycka till!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 vecka sedan #738659 av MammaN246
Svar från MammaN246 i ämnet Vår son
Tack !