Att ha schizofreni och ta hand om sina barn

Mer
8 år 3 månader sedan #801667 av Cider
Hur har det fungerat? Jag tänker att vissa, även om det inte är så många, insjuknar lite senare då småbarnsåren är förbi och barnen blivit större, ibland tonåringar.
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 3 månader sedan #801695 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Att ha schizofreni och ta hand om sina barn
Vissa skaffar väl barn efter de har insjuknat i schizofreni också?
Mer
8 år 3 månader sedan #801697 av koi
Jag blev sjuk när mina barn var 5 och 9. Min man fick dra ett stort lass för jag var helt funktionslös i över ett år. Soc gjorde utredning på utredning och kom fram till att vi behöver hjälp för jag är skör. Vi fick i princip allt vi pekade på. Korttidsvistelse, helgkollo, assistent till sonen med autism. Yngsta sonen har också fått insatser. Ridning och sånt. Fick behålla barnen då min man är funktionsduglig och kunde se till att de fick rutiner, mat och var hela och rena till skolan. Idag är de typ tonåringar och klarar sig ganska bra. Även när jag kraschar. Blir inga fler barn för mig. Den här skiten är ärftlig. Har det i släkten. Och jag orkar inte med fler barn.
Mer
8 år 3 månader sedan #801700 av Isa-Alise
Mer
8 år 3 månader sedan #801750 av Amandara
jag har inga barn och det är den jävla sjukdomens fel.
Mer
8 år 3 månader sedan #801790 av Nissegossen
Jag har valt bort egna barn pga att sjukdomen är ärftlig och ligger i släkten och den jag var ihop med hade själv borderline och jag förstod tidigt att fick vi barn skulle vi inte få behålla det och om vi fick ha hand om ett barn hade vi inte kunnat klara av det. Detta för att vi bägge hade inte den kapaciteten att kunna klara av det.

Numera, är jag villig att träffa en kvinna som har barn och jag skulle göra allt för både henne och eventuella barn! Därför att barn är framtiden!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum