Att ha schizofreni och ta hand om sina barn

Mer
8 år 3 månader sedan #801795 av MsTibbs
Jag bör nog inte ha barn. Kanske en hund om det passar sig med jobb och boende etc i framtiden.
Mer
8 år 3 månader sedan #801796 av Geta
Tyckte faktiskt att det var jobbigt att ha katt.
Mer
8 år 3 månader sedan #801820 av Nissegossen
Vi skaffade hund istället för barn. Han kostade som ett barn. Jag räknade på det och under tiden vi hade honom kostade han mig 10% av min inkomst så under sina 10 år kostade han mer än 100 000 tusen kronor.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #801821 av Nissegossen
:tänk Eller blev han 11 år? I alla fall 10% av min inkomst.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #801837 av lumberjack

Nissegossen skrev: Vi skaffade hund istället för barn. Han kostade som ett barn. Jag räknade på det och under tiden vi hade honom kostade han mig 10% av min inkomst så under sina 10 år kostade han mer än 100 000 tusen kronor.


Hua!

Finns det någon risk att någon får för sig att barnen inte kan vara kvar om eller när man får diagnosen?
Mer
8 år 3 månader sedan #801870 av Nissegossen
Det är soc som gör den bedömningen. I vissa fall tas barnet från modern direkt vid förlossningen, eller att mor och barn bor i ett speciellt boende för att soc skall kunna göra en bedömning av hur modern verkar och hur bra modern tar hand om barnet.

Tror nog att du är i tillräckligt god kondition psykiskt, så att du får behålla barnen. Det ankommer ju inte enbart på dig hur familjen i övrigt mår.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum