Anhöriga som inte förstår

Mer
7 år 4 månader sedan #888984 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Anhöriga som inte förstår
usch vad elaka. jag har lust att skälla skrika på dem.
Mer
7 år 4 månader sedan #888985 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Anhöriga som inte förstår
:twisted:
Mer
7 år 4 månader sedan #889026 av Cider
Svar från Cider i ämnet Anhöriga som inte förstår

Admin1 skrev: Det är nog 70 % chans att familjeutbildning finns och samma sak med familjeintervention. På familjeutbildning brukar det vara så att föräldrarna också är med på lektionerna. Om varken familjeutbildning eller familjeintervention finns ring både RSMH och Schizofreniförbundet och klaga och berätta att denna behandling kan halvera psykoserna minst och måste därför finns.


Var menar du att de ska finnas - någonstans i länet jag bor - eller på den öppenvårdsmottagning jag tillhör?
Mer
7 år 4 månader sedan #889189 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anhöriga som inte förstår
Det är psykiatrin, som ger dessa kurser, så ring psykiatrin och fråga dem. Du kan också Googla efter familjeutbildning + ditt landsting eller kolla på landstingets hemsida. Familjeutbildning kallas för psykosociala behandlingar, så du kan söka på det också.
Mer
7 år 4 månader sedan #889215 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Anhöriga som inte förstår
Mine pårørende vil ikke forstå, selv om de vet. Man vil fokusere på det positive, hvilket innebærer at man ser bort fra problemet.
Mer
7 år 4 månader sedan #889222 av Cider
Svar från Cider i ämnet Anhöriga som inte förstår
3 samtal kan anhöriga få med öppenvården där jag bor fick jag reda på av en anställd som jag frågade när jag var där och man har inte dessa utbildningar på mottagningen. Behöver anhöriga mer stöd får de enligt uppgift från den anställda ansöka om att bli patient själva.

Tack för tipset om att Googla!