Anhöriga som inte förstår

Mer
7 år 4 månader sedan #888704 av mopa
Svar från mopa i ämnet anhöriga som inte förstår
Min pappa är död, min mamma vill inte ha kontakt med mig, så jag bryr mig inte.
Mer
7 år 4 månader sedan #888809 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anhöriga som inte förstår
Prata med psykiatrin för de brukar alltid ha familjeutbildning samt där anhöriga är jobbiga finns familjeintervention.
www.battrepsykosvard.se/wp-content/uploa..._Pat-anh-utbildn.pdf
www.battrepsykosvard.se/wp-content/uploa...iljeintervention.pdf
Mer
7 år 4 månader sedan #888817 av Cider
Svar från Cider i ämnet Anhöriga som inte förstår
Hur får jag reda på om och var detta finns i mitt landsting samt hur jag ansöker? 3 samtal kan anhöriga få med öppenvården där jag bor och så som jag förstått det har man inte dessa utbildningar på mottagningen. Behöver anhöriga mer stöd får de enligt uppgift ansöka om att bli patient själva.
Mer
7 år 4 månader sedan #888978 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anhöriga som inte förstår
Det är nog 70 % chans att familjeutbildning finns och samma sak med familjeintervention. På familjeutbildning brukar det vara så att föräldrarna också är med på lektionerna. Om varken familjeutbildning eller familjeintervention finns ring både RSMH och Schizofreniförbundet och klaga och berätta att denna behandling kan halvera psykoserna minst och måste därför finns.
Mer
7 år 4 månader sedan #888982 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Anhöriga som inte förstår
Men jisses ! de borde veta mera. Det tar tid att komma tillbaka - Det går inte över 1 dag precis, och du är ändå något ändå om ni inte arbetar. Vad snälla de var. det tyckte jag inte!
Mer
7 år 4 månader sedan #888983 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Anhöriga som inte förstår
dra dig ifrån de om ni inte mår bra av dem. men totalt ensam hoppas jag ni inte blir.