Så jävla trött på att vara ensam :S

Mer
7 år 1 månad sedan #916768 av Admin1
Helt rätt IngeF. Minns att Madonna en gång sjöng falskt på en MTV-gala. Få popartister är musikaliska. Brukar titta på ett svenskt musikprogram med Kalle Moreus. Ibland händer det att vissa sjunger utan komp. Alcazar sjöng a capella i stämmor fantastiskt bra. Helt oväntat.
Mer
7 år 1 månad sedan #916911 av IngeF

Admin1 skrev: Helt rätt IngeF. Minns att Madonna en gång sjöng falskt på en MTV-gala. Få popartister är musikaliska. Brukar titta på ett svenskt musikprogram med Kalle Moreus. Ibland händer det att vissa sjunger utan komp. Alcazar sjöng a capella i stämmor fantastiskt bra. Helt oväntat.

Stemmeprakt var mye viktigere i populærmusikken før enn i dag. Hører mye på vokaljazz og populære (flest kvinnelige) vokalister på 1940-tallet, og det fantes veldig mange flotte tolkere av det som den gang var popmusikk, men som er betydelig mindre populært nå. I dag finnes det mange elektroniske måter å jukse på. Dessuten er sangen mindre viktig. For all del, Dylan fikk Nobelprisen, men musiker og sanger er han egentlig slett ikke. Synes også Nobelprisen var ufortjent, i den forstand at det finnes mange singer/songwriters fra perioden som er mer glemt. Dylan definerte ikke 60-tallet alene.
Mer
7 år 1 månad sedan #916931 av Nissegossen

lonely skrev: Nej jag hade ingen perfekt liv Geta, för jag är inte perfekt och aldrig varit! Ingen är perfekt, men jag hade inte i mitt förra liv mycket att klaga på egentligen! Men förstod inte då vad jag hade tog när jag levde mitt förra liv för givet! Uppskatta inte det livet önskade mera ensamhet och tid för ensamhet, ironiskt nog!

Som jag läste om en gång, det var pappan i familjen som gick till kyrkan och skulle ta nattvarden. Hans dotter satt kyrkan och sade till pappan, nog för att vi alla har brister, men du kunde ju köpt ett par skor, där det inte under dina skor på undersidan sulor där det står något defekta, visst det är vi alla, men varför skrika ut det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #916935 av

lonely skrev: Jag har försökt få en vän som man kan lita på som förstår så mycket som kan prata allt om.... Men det är lönlöst inte hittat någon sån speciell vän eller väninna...

Känner ni igen eller det mej det ligger felet på?

Tja vet inte varken ut eller in längre!

Jag hade ett aktivt socialt liv innan jag blev sjuk med fika, träning, jobb, resor, fester och krogen och mysiga middagar med levande musik och vin....

Vet inte varför jag har så svårt att hitta bara en vän eller väninna som man kan prata allt om här på Viska eller ens i verkliga livet?



vart i sverige bor du?
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #917035 av lonely
Svar från lonely i ämnet Så jävla trött på att vara ensam :S
I uppsala! Ja du bor i Örebro?
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #917044 av
japp örebro