Varför är kontakt med föräldrar ett krav från psykiatrin?

Mer
7 år 3 veckor sedan #919012 av Utomjordingen
Tror att tinnitus är en stor bov i dramat! Så var det för mig våren 1990... .
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 3 veckor sedan #919014 av Geta
Men din tinnitus ska väl bero på att du har blivit misshandlad. Du har haft otur
och umgåtts med fel personer.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919016 av Utomjordingen

Geta skrev: Men din tinnitus ska väl bero på att du har blivit misshandlad. Du har haft otur
och umgåtts med fel personer.


Ja, och när jag fick tinnitus så vart det ingen som yppade ett ord om att jag kunde få försäkringspengar på grund av att jag fick tinnitus. Vilket av den anledning så miste jag hur mycket pengar som helst har jag förstått idag.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919018 av IngeF
For min del tror jeg fortsatt det handler om at slektninger på biologiske fars side skal hevne seg på meg, fordi jeg dekket over at min seks år eldre halvbror som jeg trodde var min bror voldtok vår felles kompis da vi var barn. Når det gjelder seksuelle overgrep slipper folk all rasjonell tankegang. At mindreårige forgriper seg seksuelt på yngre barn, er nok blant de vanligste formene som overgrep, men man tør liksom ikke snakke om det. "Uskyldige barn" tror jeg slett ikke på.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919019 av mopa
Dom har aldrig frågat mig om anhöriga.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 3 veckor sedan #919020 av Geta
När jag gick i andra klass i småskolan var det en flicka som gjorde ett sexuellt övergrepp
på en pojke i klassen. Han och hans familj flyttade från orten. Även flickans familj
flyttade från orten. Vet ej hur de vuxna pratade. Fick veta det av en klasskamrat.