Att ljuga för sin bästa vän?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #946622 av lonely
Svar från lonely i ämnet Att ljuga för sin bästa vän?
Ella jag tror hon skulle bli arg och känna sig sviken som fan!
Geta jo hon vet mitt förlutna men det var så länge sen innan det här återfallet!
Admin1 jag tror hon har aningar men frågar inte! Vet inte varför!
Cecilia86! Ja hon bryr sig det är en bra vän!
Krokus, ja precis jag vill sluta ska lägga in mej på avgiftning på väntan på behandlingshem!
Mer
6 år 10 månader sedan #946624 av krokus
Kämpa på Lonely! You can do it! :tummenupp
Mer
6 år 10 månader sedan #946625 av Zoidar
Det största problemet är egentligen inte att du tagit drogerna utan att du hållit det hemligt från din vän väldigt länge. Det sårar mer än själva missbruket. Om du förklarar för henne att du varit oärlig för du varit rädd hon skulle lämna dig, så kanske hon förstår. Det är inte bra att fortsätta i lögnen. Ett annat alternativ är att du slutar med droger nu, omedelbart, sen låter saken vila en tid framöver. Sen vid tillfälle längre fram kan du berätta hur det legat till. Då har du bevisat för henne att du åtminstone varit ärlig den sista tiden med henne och att du klarar vara drogfri. Det tror jag skulle betyda något. Förstår att det är en svår situation. Fast om du inte klarar sluta med droger på egen hand är det inte ett alternativ förstås.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 10 månader sedan #946669 av Melun
Tvärtom. Hans största problem är att han börjat ta droger igen. Att sluta med dem är prio ett.
Mer
6 år 10 månader sedan #946710 av Amandara
Håller med Melun
Mer
6 år 10 månader sedan #946723 av Zoidar
Det jag menade att "relationsmässigt" så är det största problemet inte drogerna utan hemlighetsmakeriet.

Anchored in Christ ✟