Är han dum i huvudet eller vad?

Mer
6 år 10 månader sedan #949312 av Nissegossen
Se nyanser allt är inte bara svart eller vitt. Kan ju säga att de flesta av oss kan bli betraktade som lata. Din farsa har han gått familjeutbildning? Patienter och anhöriga kan tillsammans gå en utbildning som ger föräldrarna en bättre förståelse av din sjukdom och den bör ni skaffa genom vården. Sedan det att du inte får en lägenhet utav kommunen, den som bestämmer snackar bullshit! Du bör även i denna fråga anlita vården och be dem sätta press på socialpsykiatrin. Det är fullt klart att vi som har en psykossjukdom mår bättre direkt när vi får en egen lägenhet och bort från föräldrarna.

Stå på dig i din tur och pressa psykiatrin tills du får det uppräknade.

Det borde finnas någonstans på viska dessa saker. Nu har jag inte läst självhjälpsboken upp till kamp, men om jag känner Admin rätt, finns det nog avsnitt som behandlar just detta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #949313 av Nissegossen
www.viska.se/sjalvhjalp/sjaelvhjaelpsbok Den ligger nu i ett eget fönster på min dator, skall bokmärka den, för det krävs nog några dagars läsning av den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #949316 av Lelle
tack för fint svar , nissegossen. har dock förståelse för att det inte är lätt all gånger att vara förälder heller!. pappa kanske råkade uttrycka sig lite dumt bara. dom har varit på kurs nere på min mottagning om psykossjukdomar, men det var ett tag sedan nu
Mer
6 år 10 månader sedan #949362 av memphis
jag känner igen denna situationen, jag har mest kontakt med min mamma o hon har aldrig sagt rent ut att jag är lat men att många långtidssjukskrivna är "sjuka" bara för att det är bekvämt o de har vant sig vid det. hon sa detta till mig som är evighetsssjukskriven utan något förmildrande. hon begriper absolut ingenting om min sjukdom, hade inte hälsat på mig på sjukhuset sist om det inte både hade varit min födelsedag o påsk. hon vill inte gå någon familjeutbildning. hon anser att hon alltid vet bäst. detta är en sida hos henne som jag hatar. den period jag bodde hos henne ledde på några veckor till psykos för det var så jobbigt att bo med henne. jag kommer för alltid att undvika det, bor hellre hos någon annan släkting om det skulle vara så.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #949365 av Jocke
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSETk_JRX6tyqUN0mW3KA_cjbyhzJSRJYVP2qRP91mwtWtl6FXr

Vi har svårt att lägga ihop delar av ett kontext till en helhet.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 10 månader sedan #949417 av cecilia76
Man kan må gott av att bo inneboende. Sätt in annons i tidningen och flytta in hos någon go och rar äldre gumma eller gubbe.
Eller spana in :
www.findroommate.se/rum/sverige/stockhol...-mieDbgvwaAqPa8P8HAQ

Berätta att du har speciella behov men vänta att berätta allt innan.