Om vi vänder på perspektivet!

Mer
6 år 6 månader sedan #988839 av Utomjordingen

Admin1 skrev: Troligen är det så att en eller båda föräldrarna har schizofreni light.


Ja, nåt är det! Om inte det så är det nåt annat konstigt som min mamma har och vem vet kanske min pappa + släkten också kan ha.
Mer
6 år 6 månader sedan #988840 av Utomjordingen
ispegelland, ja - vem vet? Jag vet inte vem min mamma är, för jag är helt "blind" - aldrig kunnat se/förstå vem min mamma är? Min kvinna verkar veta bättre om min mamma vem hon kan vara än vad jag gör. För hon säger att jag inte ska ha med min mamma att göra med längre i mitt liv för hon tycker att min mamma har skadat mig tillräckligt.

Annars, är jag väldigt tacksam att jag har min kvinna som älskar mig!
Mer
6 år 6 månader sedan #988922 av Utomjordingen
Minns nu också när jag frågade en gång min mamma om hon själv är psykisk sjuk - har med psykiatrin att göra? Då skrattade hon bara åt mig och sa typ: - "Nähä du - det är jag verkligen inte!".
Mer
6 år 6 månader sedan #988931 av Utomjordingen

Utomjordingen skrev: Lägg till alla symptomen också som jag fick våren 1990 - för det bröt ut fullständigt då och hade heller ingen aning om vad allt det jag fick var för någonting och varför jag fick symptomen?


Vill poängtera att idag vet jag bättre varför jag fick mina symptom typ över en natt och vad för symptom jag fick/har än idag. Men då på den tiden var allt så nytt för mig. Tillexempel, jag hade ingen aning om att man kunde ha hörselhallucinationer - visste inte vad det var? Hade aldrig hört talas om det innan när jag var i tonåren.

Sen vet jag idag också att jag inbillade mig bara att jag var älskad utav andra när jag var ung. Trodde att "alla" som jag kände tyckte om mig fram tills våren 1990.

På något sett får allt det här med mig att tänka på filmen "Carrie" där hon i filmen trodde att alla älskade henne men så vart hon bara lurad utav alla, det var ingen som gillade henne. Så kändes/känns det för mig också - att jag blev lurad! Inte nog med det, i filmen "Carrie" så fick hon också nån slags gåva från helvetet som jag också tycker/fått för mig att jag har fått. Men min gåva från helvetet kallas enligt psykiatrin för symptom och vanföreställningar.

Från filmen "Carrie":

[youtube]AUHpIx3dnCQ[/youtube]
Mer
6 år 6 månader sedan #989372 av Utomjordingen
Trots min dåliga relation till min mamma så kommer jag att köpa en julklapp till henne i år + ge henne pengar. Men jag kommer göra så att jag skickar ett rekommenderat paket för jag vill helst inte träffa henne.
Mer
6 år 6 månader sedan #989393 av Geta
Har din mamma ont om pengar?