Om vi vänder på perspektivet!

Mer
6 år 6 månader sedan #989398 av Utomjordingen

Geta skrev: Har din mamma ont om pengar?

Njae, men hon hade mer gott ställt under 1980, 1990 och 2000-talet. Hade radhus, hus, bil, sommarställe, båt och allt möjligt då på den tiden. Idag när hon är runt 70 årsåldern så verkar hon bara ha en insatslägenhet.

Vet inte men jag vill ge tillbaka det hon har gett mig! Hon kunde ge mig 10 tusen kronor i julklappspengar under några år en gång i tiden.
Mer
6 år 6 månader sedan #989404 av Geta
Tror du verkligen att hon blir glad för pengar?
Mer
6 år 6 månader sedan #989409 av Utomjordingen
Nä, tror faktiskt inte det, vid närmare eftertanke!
Mer
6 år 6 månader sedan #989434 av Nissegossen
Jag känner bara att tråden får gå mig förutan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #989445 av Utomjordingen
Nissegossen - har du aldrig tänkt på hur andra människor ser på Dig?
Mer
6 år 6 månader sedan #991188 av Utomjordingen

Utomjordingen skrev: På något sett får allt det här med mig att tänka på filmen "Carrie" där hon i filmen trodde att alla älskade henne men så vart hon bara lurad utav alla, det var ingen som gillade henne. Så kändes/känns det för mig också - att jag blev lurad! Inte nog med det, i filmen "Carrie" så fick hon också nån slags gåva från helvetet som jag också tycker/fått för mig att jag har fått. Men min gåva från helvetet kallas enligt psykiatrin för symptom och vanföreställningar.


Min gåva från helvetet fick jag våren 1990! Skriket inne i mitt huvud gjorde att jag gick djupt-djupt in i mig själv och fick nån slags telepatiska förbindelser med omvärlden. Kan kanske förstå på ett sätt varför vissa säger att man inte ska be för dom som har diagnosen schizofreni.

Sen har jag fått för mig att när jag fick nedtryckta känslor våren 1990 på grund av röster som jag inte visste var det var så fick jag en spejsad boll från "ingenstans" som jag ser när jag blundar.

Sen har jag fått en massa andra konstiga saker också mot min vilja!