Vad säga till arbetsgivare vid vårdbesök?

Mer
14 år 1 vecka sedan #293980 av Geta
Är det inte risk att trassla in sig i lögner om man kör det spåret?
Risken måste finnas att försäga sig så att allt avslöjas.
För mig är besök hos psykolog inte så laddat eller stigmatiserande.
I så fall kan det vara lika negativt att besöka sjukgymnast, då
ett fysiskt handikapp också kan vara belastande i ett jobb.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 1 vecka sedan #293983 av Jocke
Ja, du är så klok Geta! Men vad är alternativet, hon sade visst ngt om besök på eftermiddan hos psykologen? Det kan ibland vara svårt med tider på eftermiddan speciellt som besöken skulle ske varje vecka?

Är hon van vid att dra vita lögner, så är det väl helt okey?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 1 vecka sedan #293989 av Nissegossen
Det Geta säger är det enda vettiga! Att trassla in sig i lögner är ingen idé! Det bästa är nog trots allt sanningen och jag ser absolut ingen orsak till att ljuga här. är det inte högre i tak på jobbet, så är det jobbet inte värt besväret för fem öre!

Skulle jag bli motarbetad eller mobbad, så är slutsatsen den att nästa dag har jag slutat!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 vecka sedan #293990 av Nissegossen
Håll tills vidare ögonen öppna och spana aktivt efter ett annat jobb! Jag hade ju slutat på studs om jag märkt sådana tendenser, för att är arbetsledaren sådan är det absolut inte rätt miljö för en som har psykiska problem, så tack och ajöss från det jobbet efter att ha fått ett nytt!

Spana in aktivt på webben på jobbsajter och ta vad du kan tänka dig och får du ny anställning, så visa framfötterna och gör dig oumbärlig, så har du kontoret alltid med dig....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 1 vecka sedan #293994 av Jocke
har du hört talas om "svartjobb" Nisse? Ibland är det enda utvägen till ett jobb. Det är inget som vi kan lägga moraliska aspekter på.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 1 vecka sedan #293996 av Nissegossen
Jag har inget att säga om det! Den som inte har mat för dagen tar vad som bjuds och är inte kräsen....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum