Vad säga till arbetsgivare vid vårdbesök?

Mer
14 år 2 veckor sedan #292722 av Admin1
Välkommen!

Om du är medlem i facket kunde du ju ringa till dem och fråga om råd hur du skall göra här.
Mer
14 år 1 vecka sedan #293671 av failsafe
Är inte medlem i facket.

Problemet är att det är en väldig macho-stämning på min arbetsplats med endast manliga anställda, där bl.a. arbetsledaren även har mycket fördomar, speciellt mot svaga individer i samhället (inklusive psykiskt sjuka).
Det är m.a.o. ingen speciellt trevlig arbetsplats jag jobbar på.
Men jag kan inte få jobb nån annanstans, så jag har inget val annat än att jobba där.

Av dessa anledningar är sanningen inget alternativ.

Jag får se om jag kanske kan få besökstider på eftermiddagarna, enda alternativet jag kan se annars.

Tack för svaren förresten!
Mer
14 år 1 vecka sedan #293854 av Admin1
Jobbar du deltid? Då är det definitivt bäst att förlägga psykologtiden till eftermiddagarna. Du kan ju förklara för psykologen hur det är på jobbet, så att tiderna läggs med hänsyn till dig.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 1 vecka sedan #293862 av Jocke
Kan man på ditt jobb säga ngt om sjukgymnasten, kan du hitta på ngt som du behöver träna?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 1 vecka sedan #293963 av Tikki
Hjärtligt välkommen! :hjärta
Sjukgymnast låter bra, dit kan man gå ofta och länge utan att det är nåt konstigt.
Rekommenderar att gå med i facket.
Mer
14 år 1 vecka sedan #293978 av tryskey
Om det känns jättejobbigt att säga att du ska till psykologen så får du väl dra en nödlögn. Och har du väl beslutat dig för att ljuga så spelar det väl mindre roll hur lögnen ser ut.
Att du ska på sjukgymnastik för att du har ont i ett knä eller i ryggen?
Att du behöver hämta ett syskonbarn på dagis för att föräldrarna inte kan?
Att du har en läkartid men helst vill behålla orsaken till detta för dig själv eftersom det är privat (man behöver ju faktiskt inte redovisa vad det är för åkomma man har, och frågar någon kan man ju bara le lite överseende ifall chefen frågar och säga "nä tyvärr, det är privat").

Behöver du något sorts intyg är det en annan femma. Då behöver du vara ärlig och kanske ger du samtidigt chefen en möjlighet att få ändra sin inställning och sin attityd.