Varför dålig ekonomi?

  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #26348 av
Svar från i ämnet Varför dålig ekonomi?
Det verkar mystiskt!
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #26352 av
Svar från i ämnet Varför dålig ekonomi?
Hur dåligt med pengar har ni?
Mer
18 år 6 månader sedan #26357 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Varför dålig ekonomi?
Just nu för tillfället så får jag inget.....F-Kassan är fruktansvärt motvilliga....trots att de lovat...
Mer
18 år 6 månader sedan #26360 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför dålig ekonomi?
sjukpenning eller pension har jag inte haft
problem med att få.
Snarare tvärtom.
Pensionerad blev jag utan att jag blev tillfrågad.
Men på sätt och vis kändes det som en lättnad
då jag tyckte att jag blev mobbad inom
arbetslivet -inbillning eller inte.
Mer
18 år 6 månader sedan #26370 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Varför dålig ekonomi?
Jag blev riktigt sjuk när jag var 22 ungefär och hade inte jobbat alls, bara pluggat. Så när jag fick beslutet om Aktivetsersättning från FK (efter att ha fyllt i massor av papper och väntat i ett halvår) fick jag endast 5600kr det var mindre än vad jag fick när jag gick på socialbidrag. Där till skall jag få Bostadstillägg för pensionärer, men hur mycket jag får vet jag inte än, jag tippar på en tusenlapp kanske.

Jag har hela mitt vuxna liv levt på studielån, socialbidrag och Aktivitetsersättning. Så jag är van vid att inte ha råd med saker som tandläkarbesök tex, som tur är har jag väldigt bra tänder.
Därför nästan grät jag av lättnad när jag tillslut fick ut 28 000 på min privata sjukförsäkring som mina föräldrar haft på mig sen jag var liten.

Det värsta med att vara sjuk och fattig är att man oroar sig hela tiden och det blir man verkligen inte bättre av.
Det står t o m i mina journaler titt som tätt "Pat oroar sig för ekonomin - befogat. "

Tyvärr tror jag inte att det kommer att ske någon bättring för oss som är sjuka. Ja må vara pessimist men jag tror att psykiskt sjuka speciellt kommer att få vara på botten i samhället även i fortsättningen.
Mer
18 år 6 månader sedan #26424 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför dålig ekonomi?

1of3 skrev: Just nu för tillfället så får jag inget.....F-Kassan är fruktansvärt motvilliga....trots att de lovat...


Om du har svårt att få ut ersättning kanske du skulle behöva hjälp av ett personligt ombud. De kan hjälpa en med sådana saker.
www.personligtombud.com/