God man/förvaltare = bra?

Mer
9 år 7 månader sedan #692206 av Richard
Svar från Richard i ämnet God man/förvaltare = bra?
Personligt Ombud har jag inte hört talas om, men det verkar bra. Min gode man kostar 500 kr i månaden, men det tycker jag lätt att det är värt. Ett tag innan jag fick god man hjälpte mitt boendestöd att planera ekonomin, bl.a med en tavla med plastpengar, som man kunde stoppa i olika fack som motsvarade en veckodag. Men detta funkade inte...
Mer
9 år 7 månader sedan #692209 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet God man/förvaltare = bra?
Ajdå kostar pengar.... aja jag får väl testa ett tag... :snopen
Mer
9 år 7 månader sedan #692238 av Richard
Svar från Richard i ämnet God man/förvaltare = bra?

MsTibbs skrev: Ajdå kostar pengar.... aja jag får väl testa ett tag... :snopen

Det är nog olika, i olika kommuner. O man kan säkert få hjälp med den utgiften. Tidigare kostade mitt boendestöd 1 800 kr i månaden, men numera är det gratis. Iaf. i Ängelholm.
Mer
9 år 7 månader sedan #692239 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet God man/förvaltare = bra?
Mina bondestöd är gratis. Förr var Handi gratis men nu kostar den 2000kr att låna!!!
Mer
9 år 6 månader sedan #692470 av Richard
Svar från Richard i ämnet God man/förvaltare = bra?
Ja, det är stor skillnad mellan olika kommuner. Jag fick (eller låna) en Handi gratis, medans boendestödet kostade.
Mer
9 år 6 månader sedan #692490 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet God man/förvaltare = bra?
1800 kr för boendestöd per månad var mycket. Jag tror den som betalade mest tidigare hade 200 kr/månad. Tror att godman både kan vara gratis och kosta. Man kan kolla på kommunens hemsida. Har man godman och förmögenhet, så bör man skaffa en försäkring som ger skydd mot förskingring.