God man/förvaltare = bra?

Mer
9 år 6 månader sedan #692503 av Nissegossen
Admin, det är mest om man får förvaltare som man bör försäkra sig mot förskingring, då man inte alls vid förvaltare har något med ens egen ekonomi att göra utan att det är fritt för förvaltaren att göra med ens egna pengar att göra som förvaltaren själv vill.

Vid God man, kan du alltid säga stopp!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 6 månader sedan #692517 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet God man/förvaltare = bra?
Nästan alla förskingrare jag hört talas om har varit godman, men godman är vanligast och färre har förvaltare. Om man fick kontoutdrag från banken varje månad skulle viss förskingring kunna snabbt upptäckas.
Mer
9 år 6 månader sedan #692519 av Geta
Svar från Geta i ämnet God man/förvaltare = bra?
När man har internetbank kan man ofta kolla sina konton.
Mer
9 år 6 månader sedan #692520 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet God man/förvaltare = bra?
Troligen kommer de inte åt internetbanken, eftersom de inte får sköta sin ekonomi själv om inte bankerna ändrar så att vissa kan logga in utan att kunna göra transaktioner.
Mer
9 år 6 månader sedan #692521 av Nissegossen
Jag har hemförsäkring och ingen god man, men om jag hade det hade jag försäkrat mig mot förskingring!
Har haft God man mellan 1980-86 och det var min egen syster, så jag är något insatt i problematiken.
Jag skulle själv inte välja Förvaltare i dagens läge, ej heller God man, då det inte behövs.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 6 månader sedan #692523 av Geta
Svar från Geta i ämnet God man/förvaltare = bra?
Jag är förvånad över att min syster inte satte mig under förvaltare, sedan jag köpte en ny bil på impuls,
när jag var psykotisk. Hon sa att det är världsliga saker. Konstigt att jag kunde skådespela så bra för
bilförsäljaren, men de är väl bara glada om de får sälja.