Köpa billiga skor

Mer
7 år 6 månader sedan #869614 av Geta
Svar från Geta i ämnet Köpa billiga skor
Nu köpte jag ett par Gaborskor för nästan tusen kronor som bara går att gå inomhus
med och sitta med. Ändå hade de ingen klack. Måste ha snörskor att gå med.
Mer
7 år 6 månader sedan #869617 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Köpa billiga skor

Evillynn skrev: När jag köpte av dem första gången, så gick de sönder efter typ 1½ år. Eftersom jag fortfarande hade kvar kvittot, så fick jag nya som var snäppet dyrare på direkten, utan att jag behövde lägga till ett öre.


Gutt, jag har haft skor som gått sönder efter 1 år, aldrig tänkt på att reklamera.
Mer
7 år 6 månader sedan #869778 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Köpa billiga skor
Jag skall börja köpa skor på Lidl för secondhand har inga herrskor längre att erbjuda.
Mer
7 år 6 månader sedan #869782 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Köpa billiga skor

Recard2016 skrev: Gutt, jag har haft skor som gått sönder efter 1 år, aldrig tänkt på att reklamera.


Jag behåller kvittot på dyrare saker tills garantin har gått ut, alltså i två år (som är minimum enligt Svensk lag). Även om du beställer saker från utlandet och de har kortare garanti, så gäller tydligen två år ändå för oss i Sverige. Det är iaf vad jag märkte då jag gick in på Razers hemsida för att få info om hur jag kan utnyttja garantin på mitt gamer-tangentbord (kostar 1600kr, så jag tyckte inte det var acceptabelt att det skulle vara trasigt redan ur förpackning). Jag har dragit mig länge för att klaga, men nu efter 1½ år så fick jag tummen ur. Det tangentbord jag har, har i USA en garanti som räcker i 1 år, men Svensk lag gällde och jag kommer antingen få ett nytt eller få mitt nuvarande lagat. Jag tog kontakt med CDON (där det köptes) och de har skickat mitt ärende vidare. Har fått vänta i typ en månad nu (minst) på svar, så jag tror jag ska skriva igen och se vad som händer.

Vilket som, reklamationsrätten är sweet och bör utnyttjas om saker går sönder i förtid.
Mer
7 år 6 månader sedan #869816 av memphis
Svar från memphis i ämnet Köpa billiga skor
Jag försöker hitta billiga vinterskor o vinterjacka. Vill ha en svart liten jacka i pälsimmitation. Blir nog Myrornas på det för kan bara lägga ett par hundra om jag ska ha råd med skor också. Vill inte ta det på krita för jag har gjort det för mycket. Det är cash upp som gäller.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #869819 av Miika
Svar från Miika i ämnet Köpa billiga skor
Jag köper i princip alla mina kläder på second hand men inte skor. Gillar väskor och skor, där köper jag nytt och är kräsen. Har en stor samling med skor o väskor