Hur ser ni på att vara ekonomiskt fri?

Mer
6 år 9 månader sedan #956435 av Amandara

Maxjohan1983 skrev: Får du inte sjuk eller aktivitetsersättning ens?

Jag har sjukersättning men behöver mer pengar. Jag säger bara barn, bil, semester, kläder......
Mer
6 år 9 månader sedan #956436 av Amandara

Undrande skrev: Gör det då! Du är ju inte ensam i världen, du har ju släkt i varmare land, där bor det säkert många svenskar som behöver hjälp med lite ditt och dutt.. Bättre än sitta kvar. OM du inte vill det då. Jag vill också fly som sagt.

Jo det skulle vara gött. Får börja med att hälsa på dem.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #956441 av Jocke
Jag har haft handikappbidrag redan som ung, dem pengarna gör nytta! Men jag vet inte om det är värt att vara hörselskadad, när ingen tror på en att man hör verkligen dåligt.

En sak säger dem, tror jag, hör man inte dem mentalt så är en inte värt att lägga energi på. Jag undrar hur mycket av andra världskriget som sitter kvar i våra mentala kropsliga andeväsen?

Jag undrar varför jag känner mig så ensam, trots dagens upplysning om att det verkligen är kämpigt att höra dåligt.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 9 månader sedan #956486 av MsTibbs
Ekonomiskt fri, tord vard att kunna leva okej bra, utan att behöva vända på varje krona? Vad summan ligger på beror på i vilket sammanhang man vill leva fritt. Medelklass påbygden räcker kanske 15-25 000kr?
Mer
6 år 9 månader sedan #956488 av Melun
Ekonomisk fri är man bara utan utgifter man måste betala.
Mer
6 år 9 månader sedan #956493 av Geta
Brukar räkna ut hur mycket jag lägger ut per månad under ett år. Det brukar röra sig om 12 000 kr.