Hur ser ni på att vara ekonomiskt fri?

Mer
6 år 9 månader sedan #956122 av Undrande
Richard,

vad har du fått handikappsersättning för?
Lägg pensionspengarna i ett annat land, frågan är vilket, inget är så bra om du inte är riktigt rik.
Så har du dem när du vill fly, Holland tror jag inte delar så mkt med Sverige som Norden och Tyskland gör. Eller varför inte be farsgubben starta företag i Estland eller England åt dig. Fan, du e så driftig och smart du ska inte tillbringa livet på Spiran och inte bygga liv och upplevelser när du inte är som jag, utfattig.
Mer
6 år 9 månader sedan #956131 av Richard
Tack Undrande!

Det känns ruttet att snylta på samhället, för jag hade ju hellre mått bra o ha ett jobb som jag trivs med, än att vara sjuk fastän man får pengar ändå. Jag är så oerhört stresskänslig, sen är det mycket annat också. Pappa har ett medicin-företag, jag sitter i.o.f. som suppleant i styrelsen, men det var bara för att de behövde en sån. Vi har aldrig några styrelsemöten eller så. Men jag kanske tar över det nån dag? Men då byter jag inriktning på det o börjar parallellimportera medicin.

Handikappbidraget sökte min gode man, tror jag fick det för att asperger räknas som ett psykiskt handikapp.
Mer
6 år 9 månader sedan #956133 av Amandara
Jag är fattig och har varit det jämt. Nu har jag dock inga möjligheter att arbeta för att förändra situationen och det stressar mig ständigt.....omöjligheten liksom. Skulle gärna emigrera till ett varmare land.
Mer
6 år 9 månader sedan #956138 av Maxjohan1983
Får du inte sjuk eller aktivitetsersättning ens?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
6 år 9 månader sedan #956142 av Undrande

Richard skrev: Tack Undrande!

Det känns ruttet att snylta på samhället, för jag hade ju hellre mått bra o ha ett jobb som jag trivs med, än att vara sjuk fastän man får pengar ändå.

Jo...men viska är halvfyllt med folk som jag anser, kanske inte vara friska, men fast i en grav sjukidentitet, jag är också stresskänslig men på något sätt kan jag vända det med lite hjälp och faktiskt ganska hög stress, den går bara överstyr. Den måste vara positiv.
Tänk inte så mycket på att snylta på samhället, jag började läsa Nationalekonomi, så kom jag till en tabell, när jag läste den var det som att luntorna bara kändes som dravel. Men det känns ju bättre att vara produktiv, skapande, tänkande.

Jag är så oerhört stresskänslig, sen är det mycket annat också.

Jo, men du blir äldre, det kan bli bättre, det har det nog redan blivit. Fast du behöver nåt stopp när du skenar om du ska vara seriös.

Pappa har ett medicin-företag, jag sitter i.o.f. som suppleant i styrelsen, men det var bara för att de behövde en sån. Vi har aldrig några styrelsemöten eller så. Men jag kanske tar över det nån dag? Men då byter jag inriktning på det o börjar parallellimportera medicin.

Du kanske borde börja gräva lite i det redan nu? Intresserad i sak är du ju. Och varför inte delta lite i företaget? På sikt kanske jobba där innan du tar över? Din syster kan väl också hjälpa dig? Rom byggdes inte på en dag.

Handikappbidraget sökte min gode man, tror jag fick det för att asperger räknas som ett psykiskt handikapp.

Jag hade ett helvete med villkor och broschyrer och det ena efter det andra, men jag fick det tillslut bara sådär då läkaren vägrade svraa F-kassan och både de och jag tjatade på honom, men nej, så det godkändes. Tur om du har en bra god man, inte många som kan ngt, jag har ringt f-kassan centralt och talat med cheferna, de vet inte heller...
Allt är korrekt och så men du kan få ut mer om du smidar till det.
Mer
6 år 9 månader sedan #956144 av Undrande

Amandara skrev: Jag är fattig och har varit det jämt. Nu har jag dock inga möjligheter att arbeta för att förändra situationen och det stressar mig ständigt.....omöjligheten liksom. Skulle gärna emigrera till ett varmare land.

Gör det då! Du är ju inte ensam i världen, du har ju släkt i varmare land, där bor det säkert många svenskar som behöver hjälp med lite ditt och dutt.. Bättre än sitta kvar. OM du inte vill det då. Jag vill också fly som sagt.